مدیر کل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان شرقی؛

نبود بازار های جهانی برای صادرات محصولات تولیدی آذربایجان شرقی

مدیر کل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان شرقی مهمترین مشکل صادرات واحدهای تولیدی استان را نبود بازار در نظام اقتصادی بین المللی دانست.

نبود بازار های جهانی برای صادرات محصولات تولیدی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رضا حسینی  مدیر کل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان شرقی ،در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صادراتی بناب افزود : متاسفانه هنوز هم نبود بازار های جهانی برای صادرات محصولات تولیدی آذربایجان شرقی صادر کنندگان با مشکلات زیادی در نظام بین الملل روبه رو هستند و حل این مسئله خارج از اختیارات مدیران استانی است و نمایندگان مجلس باید در رابطه با سیاست خارجی و صادرات تولیدات داخلی به بازارهای جهانی ، تدابیر لازم را بیندیشند.


وی خاطر نشان کرد: هر وقت شرایط بین المللی مناسب بود صادر کنندگان استان به راحتی توانسته اند در بازارهای خارجی حضور داشته باشند.


مدیر کل امور اقتصادی و دارائی استان ظرفیت شهرستان بناب را در خصوص سرمایه گذاری داخلی بیشتر از حد انتظار دانست و گفت: احداث پتروشیمی در شهرستان بناب 10 برابر بیشتر از احداث نیروگاه ارزش افزوده دارد .


حسینی در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بناب نیز گفت : در صورتی که دولت توجیه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی را در این شهرستان قبول کند موضوع برای تصویب به مجلس ارجاع خواهد شد .


مدیر کل امور مالیاتی استان هم در این نشست در پاسخ به اعتراض تولید کنندگان و صادر کنندگان در خصوص وضع مالیات مضاعف گفت: هر گونه مالیات براساس قانون تعیین می شو و اخذغیر قانونی آن خلاف است و پیگرد قانونی دارد.


غلام رضا شریفی افزود : تعادل و عدالت مالیاتی میان نظام مالیاتی و مودیان از وظایف اصلی اداره کل امور مالیاتی است و کارکنان این اداره کل نیز باید با رعایت مقررات مالیات را مطالبه کنند .


نبود بازار های جهانی برای صادرات محصولات تولیدی آذربایجان شرقیوی در خصوص نحوه رسیدگی به اعتراضات مودیان گفت: علاوه بر دستگاه نظارتی حراست در اداره کل ، دادستانی انتظامی مالیاتی نیز به اعتراضهای مودیان رسیدگی می کند .


نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از اجرا نشدن مراحل3 و 4 نیروگاه سهند بناب به علت تخصیص نیافتن سهم گاز گفت: زیر ساخت های لازم برای احداث این واحدها از سال 88 آماده شده است .


ضیاء اله اعزازی افزود : در خصوص اجرای این طرح ها باسرمایه گذار بخش خصوصی مذاکره شده بود و نیمه کاره رها کردن این طرح به صلاح جامعه نیست و از طرفی احداث نیروگاه در محل دیگری مقرون به صرفه نیست .


سرپرست فرمانداری بناب نیز بااشاره به اینکه 6 هزار واحد کوچک و 157 واحد بزرگ صنعتی این شهرستان نقش موثری در اقتصاد استان دارند گفت: واحدهای تولیدی ، صنعتی و کشاورزی بناب در خصوص نحوه وصول ارزش افزوده و مالیات با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند.


امین رفیعی ازتوسعه نیافتن شهرک صنعتی این شهرستان انتقاد کرد و افزود:مقدمات توسعه این شهرک به وسعت 100 هکتارفراهم شده ولی متاسفانه عملیاتی نشده است.

 

انتهای پیام/خ

نبود بازار های جهانی برای صادرات محصولات تولیدی آذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار