گوگل اطلاعات پنج میلیون کاربر انگلیسی را سرقت کرده است

یک گروه فعال حامی حقوق مصرف‌کنندگان امروز با طرح شکایتی علیه گوگل، این شرکت را به جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های بیش از پنج میلیون کاربر در انگلیس متهم کرد.

گوگل اطلاعات پنج میلیون کاربر انگلیسی را سرقت کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک گروه فعال حامی حقوق مصرف کنندگان روز پنجشنبه شکایتی را علیه شرکت گوگل طرح کرد که این شرکت را به جمع آوری غیر قانونی داده های بیش از پنج میلیون کاربر در انگلیس متهم می کند. بر اساس این شکایت، شرکت گوگل اطلاعات مربوط به بیش از پنج میلیون نفر از استفاده کنندگان تلفن‌های همراه آیفون را در انگلیس به صورت غیر قانونی جمع آوری کرده است. در صورت اثبات صحت این شکایت، گوگل مجبور خواهد شد صدها میلیون دلار غرامت را در این پرونده پرداخت کند.

بر اساس شکایت مطرح شده توسط گروه «گوگل به ما مدیون است»، این شرکت فناوری در فاصله سالهای 2011 تا 2012 میلادی، با قرار دادن «کوکی» های غیر قانونی روی تلفن های همراه کاربران به اطلاعات آنها دست پیدا کرده است و باید به آنها غرامت پرداخت کند.

«ریچارد لوید» که این شکایت را پیگیری می‌کند، در این باره گفت: «ما با انجام این اقدام، پیامی محکم را به گوگل و سایر شرکت های بزرگ فناوری در «سیلیکن ولی» ارسال و اعلام می کنیم که زمانی که حقوق ما نقض می شود، از جنگیدن و دفاع از آن هراسی نداریم».

بر اساس گزارش های منتشرشده، شرکت گوگل با استفاده از تکنیک های ویژه، تنظیمات خصوصی پیش فرض در جستجوگرهای اینترنت «سافاری» شرکت اپل را دور زده و با قرار دادن «کوکی» ها در تلفن های همراه کاربران، به اطلاعات آنها دست پیدا کرده است. این شرکت سپس اطلاعات به دست آمده را به شرکت های تبلیغاتی فروخته است.

«کوکی» ها فایل های کوچک و کم حجمی هستند که در دستگاه های تلفن همراه هوشمند یا دستگاه های رایانه کاربران ذخیره می شوند و این امکان را فراهم می آورند تا فعالیت های اینترنتی افراد ردگیری شود. این اطلاعات برای شرکت های تبلیغاتی بسیار ارزشمند است، زیرا به آنها این امکان را می دهد تا مشتریان هدف خود را به شکل کارآمدتری انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/

گوگل به سرقت اطلاعاتی از 5 میلیون انگلیسی متهم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار