دوره های آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به ساکنان 98 روستای همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از برگزاری دوره های آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به ساکنان 98 روستای همدان خبر داد.

دوره های آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به ساکنان 98 روستای همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وهب مختاران افزود: 100 حرفه در قالب 23 رشته فنی و حرفه ای در روستاهای این استان به متقاضیان و علاقمندان آموزش داده می شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است شمار روستاهای زیر پوشش آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در سال 97 به بیش از 30 درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: مهارت آموزی نیازمند مربی، تجهیزات، مکان و بودجه کافی است و در صورت همکاری دستگاه های مسئول می توان شمار روستاهای زیر پوشش را افزایش داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: مهارت آموزی از هدر رفت تسهیلات اشتغالزایی جلوگیری می کند؛ بنابراین باید به نقش فنی و حرفه ای در اقتصاد و اشتغال توجه ویژه ای شود.

مختاران اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای موجب توانمند سازی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها به دیگر نقاط می شود.

وی ادامه داد: روستائیانی که در این کارگاه ها فنی و حرفه ای، آموزش می بینند اقدام به راه اندازی کسب و کار حتی در درون منزل در قالب مشاغل خانگی می کنند.

وی تاکید کرد: این اداره کل در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای بر نیازها و ظرفیت های موجود در روستا نیز توجه دارد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان روز پنجشنه از کارگاه های آموزشی خیاطی روستای 'علی آباد' و کارگاه پرورش قارچ در روستای 'توییجین' بازدید کرد.

انتهای پیام/د

آموزش فنی و حرفه ای به روستاییان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.