خانواده ها نقش اساسی در پیشگیری از اعتیاد جوانان دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان شمالی با تاکید بر نقش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان گفت: مهم‌ترین بخش مبارزه با مواد مخدر مبارزه با اعتیاد در سنین پایین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد ریواده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان شمالی در همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی بر آموزش مهارت‌های زندگی و ارائه راهبرد جهت کاهش استرس دانش آموزان تاکید کرد و افزود: بایدبا اعتیاد و مواد مخدر با تمام قوا مبارزه کنیم تا این بلای خانمان سوز را از کشور خود ریشه کن کرده و در این راستا از تک تک مردم و آحاد جامعه و خانواده ها بخواهیم که کمک کنند و خود نگهبان و کنترل کننده باشند.

وی با تاکید بر نقش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان افزود: آنچه مهم‌ترین بخش مبارزه با مواد مخدر است٬ مبارزه با اعتیاد در سنین پایین بوده و در این راستا خانواده‌ها مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.

ریواده تصریح کرد: میانگین سن ابتلا به مواد مخدر در بین زنان و مردان خراسان شمالی بین 25 تا 30 سال بوده و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت انجام امور فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد در بین جوانان است.

حسن لنگری معاون آموزش و پرورش خراسان شمالی، نیز  در این همایش بر مسئله آموزش جهت ایجاد تغییرات مثبت و سازنده تاکید کرد و اظهار داشت: جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید تکنیک‌های آموزشی در سطح مدارس را به‌روز کرده و با روش‌های علمی به سراغ این موضوع برویم.

وی افزود :نیاز است که آموزش نه گفتن را در جوانان پرورش دهیم و به عرصه بیان آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنیم٬ چراکه خانواده و آموزش و پرورش دو کانون پرورش فکری و عقلی جوان و نوجوان است.

انتهای پیام/ع

میانگین سن ابتلا به مواد مخدر در میان زنان و مردان خراسان شمالی ۲۵ سال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.