کشف و ضبط 58 میلیارد کالای قاچاق در مریوان

فرماندار مریوان گفت: امسال 58 میلیارد ریال کالای قاچاق در مریوان کشف و ضبط شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد شفیعی فرماندار مریوان پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: کالاهایی که عموما در مرز مریوان به عنوان قاچاق از شهرستان رد و بدل می‌شود را به چهار قسمت مشروبات الکلی، تجهیزات ماهواره‌ای، فراورده‌های نفتی و سیگار تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

وی افزود: کشفیات مشروبات الکلی در 8 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 68 درصد رشد داشته است.

فرماندار مریوان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده در مرز مریوان را در هشت ماهه گذشته بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این مهم در هشت ماهه امسال با 62 درصد رشد به 5 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.

وی به رشد 91 درصدی در بحث کشف قاچاق سیگار خبر داد و افزود: کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای هم نسبت به مدت زمان مشابه 74 درصد و فراورده‌های نفتی نیز 43 درصد در مرز باشماق با رشد مواجه شده است.

وی میزان فروش سوخت در 8 ماهه سال 95 را بیش از 3 میلیون 706 هزار لیتر عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان با رشدی بالغ بر 159 درصد به 9 میلیون 603 هزار لیتر با 159 درصد رسیده است.

 شفیعی تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در بحث قاچاق کالا در مریوان ورود روزانه 250 تانکر از عراق به ایران از طریق مرز باشماق است که به علت تفاوت 2 هزار تومانی در قیمت نفتگاز، تانکرهای عراقی به صورت خالی وارد مرز شده و بعد از پرکردن باک از کشور خارج می‌‌شود.

انتهای پیام/ د م

رشد 68 درصدی کشفیات مشروبات الکلی در کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.