سودای گنج یابی، منجر به دستگیری فردی در سمنان شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت : سودای گنج یابی ، منجر به دستگیری یکی از شهروندان در سمنان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ محمدرضا افضلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: این شهروند با وسوسه گنج یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه، در منزل مسکونی خود که در داخل بافت تاریخی سمنان واقع شده است، اقدام به حفاری غیر مجاز به کمک فردی دیگر کرده بود.

وی افزود: بر اساس گزارش مردمی در رابطه با حفاری غیر مجاز در یکی از محلات قدیمی شهر سمنان، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با همکاری و پشتیبانی کلانتری 11 شهدای شهر سمنان به محل اعزام و با هماهنگی مقام قضائی و اخذ حکم، از این منزل و مکانی دیگر که تعدادی اشیاء تاریخی در آن نگهداری می‌شد، با رعایت ضوابط شرعی و قانونی بازرسی کردند.

افضلی با بیان اینکه حفاران تعدادی اشیاء عتیقه مربوط به دوره اسلامی و پهلوی را از محل حفر شده به دست آورده بودند، افزود: اشیاء تاریخی و ادوات حفاری، ضبط و حفاران نیز دستگیر و با طرح شکایت، پرونده به محکمه قضائی ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره 31705 سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.

بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر گونه حفاری حتی در منزل و یا ملک خصوصی که به قصد تحصیل و خروج اشیاء عتیقه باشد، جرم محسوب شده و از شش ماه تا سه سال حبس را در پی خواهد داشت.


انتهای پیام / ه


دستگیری حفار غیر مجاز در سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.