ریس اداره میراث فرهنگی گناباد؛

مقبره خلیلی رهن گناباد نیاز به مرمت اضطراری دارد

با توجه به نیاز مرمت در بنای مقبره خلیلی رهن، میراث فرهنگی آمادگی دارد با مشارکت مالکین مقبره وشورای شهراقدام به مرمت اضطراری بنای مقبره خلیلی رهن کند.

مقبره خلیلی رهن گناباد نیاز به مرمت اضطراری داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ریس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت:: این آرامگاه باستانی در روستای رهن گناباد از دوره قاجاریه به شماره ۱۲۹۲۴ ثبت ملی آثار کشور شده است.

علیرضا شناسایی افزود: متاسفانه کمبود اعتبارات اجازه رسیدگی به همه آثار شهرستان گناباد را نمی‌دهد، اما با توجه به نیاز مرمت در این بنا میراث فرهنگی آمادگی دارد که با مشارکت مالکین مقبره وشورای شهراقدام به مرمت اضطراری بنای مقبره خلیلی رهن کند.

وی گفت:این اثر توسط یگان حفاظت چندین بار بازدید شده که در چند روز آینده رفع خطر خواهد شد ضمن اینکه باهمکاری دهیاری روستا وکارشناس فنی روستا، بافت روستای رهن مورد بررسی قرار گرفته وکوچه باغ‌ها وسایر بافت با ارزش آن در حال بررسی است که پس از تایید بنیاد مسکن خدمات حفاظتی صورت خواهد پذیرفت.

ریس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گناباد افزود: شهرستان گناباد دارای ۲۵۰ اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد ۱۴۲ اثر به ثبت آثار ملی رسیده، چهار موزه باستان شناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران در گناباد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

شناسایی افزود: وجود ۱۷ مقبره و امامزاده از دیگر ظرفیت‌های معنوی و مذهبی شهرستان گناباد است ضمن اینکه بنای قنات قصبه گناباد نیز تنها بنای ثبت جهانی شده استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام//ز. ج.
 

میراث فرهنگی برای مرمت اضطراری مقبره خلیلی رهن گناباد امادگی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.