معرفی 3 داور بین‌الملل در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان داوران بین الملل را انتخاب کرد.

معرفی 3داور بین‌الملل در جشنواره تئاتر کودک و نوجوانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رمضانی دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان گفت: در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، هنینگ فان گاف، حمیدرضا نعیمی و اردشیر صالح پور به عنوان داوران بخش بین الملل انتخاب شدند.

دبیر بیست وچهارمین جشنواره افزود:هنینگ فان گاف متولد ششم ماه مارس 1954 در آلمان است و به عنوان دستیارکارگردان در تئاترهای کودک مرکز تئاتر جمهوری فدرال آلمان در فرانکفورت مشغول به فعالیت است.

رمضانی خاطرنشان کرد:فان گاف فارغ‌التحصیل رشته تاریخ و ادبیات آلمانی هامبورگ بوده و از سال 1981 تا 1989 درمرکز تئاترشهر های کوبورگ، آسنابورک و برِمن به عنوان نمایشنامه‌نویس حضور داشته است.

وی اظهار داشت:این هنرمند برای ارتقای نمایشنامه‌نویسی و روابط بین‌المللی در حیطه تئاتر کودک و نوجوان تلاش می‌کند و همچنین عضو هیات مدیره و از داوران موسسه تئاتر گوته است.

دبیر بیست وچهارمین جشنواره ادامه داد:هنینگ فان گاف در سال 1995 «جامعه اروپای متاثر» را برای ارتقای نمایشنامه‌‌نویسان جوان اروپایی بنیان‌گذاری کرد و تاکنون کتاب‌های مختلفی را با محتوای ادبیات نمایشی برای کودکان به چاپ رسانده است.

رمضانی عنوان کرد:حمیدرضا نعیمی متولد سال 1353 نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی، در سال 1376 مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی و در سال 1379 مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد.

وی گفت:نعیمی در نمایش‌های بسیاری از جمله 'خانه‌ کاغذی'، 'وعده‌گاه نهنگ‌ها'، 'شهر آدم ، شهر حیوان'، 'آژاکس'، ”خانه‌ کاغذی“،'ددالوس و ایکاروس' ایفای نقش کرده است و تا کنون جوایز متعددی از جمله جایزه ویژه‌ فیلمنامه‌نویسی برای فیلمنامه بلند داستانی 'مخمصه' از یازدهمین جشنواره بین‌المللی روستا، جایزه اول نمایشنامه نویسی از دوازدهمین جشنواره سراسری دانشجویان برای نمایشنامه 'وعده‌گاه نهنگ‌ها'، لوح تقدیر به عنوان نمایشنامه‌نویس فعال در'روز جهانی تئاتر'، جایزه‌‌ اول نمایشنامه‌ی اقتباسی برای نمایش'مکبث' از بیست و سومین جشنواره‌ی بین ‌المللی فجر، جایزه‌ اول نمایشنامه‌نویسی از اولین جشنواره‌ی سراسری نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان برای نمایشنامه‌'قصه‌ی خوب خدا' و جایزه‌ی نمایشنامه‌نویسی برتر از سومین جشنواره تئاتر ماه برای'امشب دیگر مهره‌های پشتم نی‌لبک می‌زنند' را دریافت کرده است.

دبیر بیست وچهارمین جشنواره تاکید کرد: اردشیر صالح پور متولد 1336 در شهر ایذه نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر در جامعه هنری ایران فعالیت دارد. وی که دارای دکترای تخصصی پژوهش هنر از دانشگاه هنر است.

انتهای پیام/ب

افتتاحییه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.