امیر رجبی در همایش دانشجویی فرهنگ سلامت از منظر قرآن مطرح کرد؛

شناخت نفس مقدمه شناخت خداست/ لزوم شناسایی آسیب‌های سلامت در کشور

فرمانده بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شناخت نفس مقدمه شناخت خداوند است.

شناخت نفس مقدمه شناخت خداست/ لزوم شناسایی آسیب‌های سلامت در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر جلیل‌ رجبی فرمانده بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ صبح امروز در مراسم‌ چهارمین همایش دانشجویی فرهنگ سلامت از منظر قرآن که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: سلامت جسم و روح برای هر انسانی مفید است و برای معرفت‌ نفس‌، اسلام ارزش خاصی قائل شده است.

وی بیان کرد‌: اگر انسان روح و روان سالم‌ داشته باشد می‌تواند اقدامات خوب و مفیدی انجام دهد و اسلام سفارش‌های زیادی بر سلامت روح و جسم دارد‌.

رجبی ادامه داد: اگر انسان از نظر بعد معنوی رشد کند باید در ابتدا از نظر جسمی فرد سالمی باشد‌ و بنابر فرمایش خداوند متعال در قرآن شناخت نفس مقدمه شناخت خداوند است.

وی گفت: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) سلامت، محور اصلی برای انسان است و اگر انسان از نظر معنوی رشد کند باید در ابتدا فرد سالمی باشد.

وی یادآور شد: ما زمانی می‌توانیم آسیب‌ها را شناسایی کنیم که سلامت را شناخته و در این حالت بهترین راه درمان به وسیله پزشک‌ تشخیص‌ داده می‌شود.

ارسال 54 مقاله به همایش فرهنگ سلامت

در ادامه مراسم‌ دادستدی‌ دبیر علمی همایش گفت: از میان مقاله های ارسال شده به دبیرخانه 79 درصد‌ در مقطع کارشناسی، 11 درصد در مقطع کارشناسی ارشد‌ و 10 درصد‌ از مقطع دکترا بوده که به طور کلی 54 مقاله مورد قبول واقع شده است و 10 مقاله‌ به صورت سخنرانی و 44 مقاله دیگر نیز به صورت پوستر‌ ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار