نماینده روسیه در سازمان ملل: از آمریکا و کره جنوبی می‌خواهیم از برگزاری مانور‌های مشترک بپرهیزند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی سخنانی در نشست فوق‌العاده شورای امنیت از آمریکا و کره جنوبی خواست از اجرای مانور نظامی گسترده در ماه دسامبر خودداری کنند.

نماینده روسیه در سازمان ملل: از آمریکا و کره جنوبی می‌خواهیم از برگزاری مانور‌های مشترک بپرهیزندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته طی سخنانی در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل از آمریکا و کره جنوبی خواست از اجرای مانور نظامی گسترده در ماه دسامبر خودداری کنند زیرا این کار تنها موجب می شود وضعیت ملتهب منطقه به حالت انفجار برسد.

نبنریا افزود امروز بیش از هر زمان دیگر بسیار مهم است که همه طرفهای مربوط از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند و به منظور جلوگیری از بروز وضعیتی که موجب تشدید تنش ها شود از خود خویشتنداری نشان دهند.

وی افزود با توجه به این مسائل ما از کره شمالی می خواهیم تا آزمایش‌های موشکی خود را متوقف سازد و از آمریکا و کره جنوبی نیز می خواهیم از برگزاری مانورهای مشترک بپرهیزند.

سفیر روسیه در سازمان ملل تصریح کرد به نظر می رسد آمریکا و متحدانش در طول دو ماه گذشته با اجرای مانورهای نظامی اعلام نشده در ماه اکتبر و اعمال تحریم های یکجانبه تلاش کرده اند تا اندازه صبر و حوصله کره شمالی را امتحان کنند ولی این نکته برای همگان روشن است تا زمانی که کره شمالی احساس کند امنیت این کشور در معرض تهدید مستقیم قرار دارد، دستیابی به پیشرفت در مسیر حل فراگیر مسائل و مشکلات شبه جزیره کره تقریبا غیر ممکن خواهد بود .

وی افزود دیدگاه کره شمالی درباره تشدید تنش ها و فعالیت های نظامی در منطقه به علت برگزاری مانورهای نظامی گسترده آمریکا و متحدانش در مجاورت مرزهای این کشور شکل می گیرد. ولی روشن است باید از تشدید تنش ها جلوگیری شود زیرا این اقدامات چرخه ای از کنش و واکنش های متقابل را به همراه خواهد داشت بنابراین باید پیامدهای هر اقدام مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و از سیاست ارعاب و فشار دوجانبه اجتناب شود چون این سیاست نتایج معکوس به دنبال خواهد داشت.

سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین با اشاره به نقشه راه ابتکاری روسیه و چین و در ماه ژوییه مبنی بر توقف برنامه هسته ای کره شمالی به ازای توقف مانورهای نظامی مشترک آمریکا و متحدانش در منطقه گفت اجرای این راهکار پیشنهادی، مسیر حل وفصل دیپلماتیک مشکلات شبه جزیره کره را هموار خواهد ساخت.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد روسیه از آمریکا و کره جنوبی بخاطر برگزاری مانورهای نظامی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار