کافی شاپ در خانه؛

بهبود لرزش دست با گیاهان دارویی

دست‌های ما به طور طبیعی در اوقات بیداری، دچار یک لرزش بسیار خفیف و نامحسوس هستند که انقباض و استراحت علت این لرزشِ بسیار خفیف است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دست‌های ما به طور طبیعی در اوقات بیداری، دچار یک لرزش بسیار خفیف و نامحسوس هستند که انقباض و استراحت علت این لرزشِ بسیار خفیف است. این لرزش تنها زمانی به مشکل تبدیل می شود که نوشتن، به دست گرفتن استکان چای یا استفاده از قاشق و چنگال برایتان سخت می‌شود. در این مطلب دمنوش‌هایی را معرفی می‌کنیم که کمک شایانی به رفع لرزش دست می‌کنند.

چای بابونه  

بابونه، گیاهی دارویی است که باعث تسکین اعصاب و آرامش می‌شود؛ این گیاه سیستم عصبی را آرام می‌سازد و استرس و اضطراب را از بین می‌برد.

بابونه ضد اسپاسم است که سبب شل شدن اسپاسم‌های عضلانی نیز می‌شود. برای تهیه چای بابونه، یک قاشق غذا خوری گل بابونه را در یک فنجان بریزید سپس آب داغ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه دَم بکشد. چای را صاف و روزانه ۲ تا سه فنجان از آن را میل کنید.

افرادی که دارو‌های دیابت مصرف می‌کنند باید در استفاده از بابونه اعتدال را رعایت و با مشورت با پزشک آن را مصرف کنند.

بهبود لرزش دست با گیاهان دارویی

چای اسطوخودوس

اسطوخودوس یک درمان طبیعی موثر برای لرزش دست‌ها است. این گیاه دارویی برای سیستم عصبی نیز بسیار مفید است.

اسطوخودوس همچنین سبب کاهش اضطراب و استرس افراد نیز می‌شود. رایحه آرامش‌بخش اسطوخودوس میزان اسید گاما آمینوبوتیریک مغز را افزایش می‌دهد که یک انتقال دهنده عصبی موثر در مبارزه با استرس است.

برای تهیه چای اسطوخودوس، سه قاشق غذاخوری از گل‌های تازه این گیاه یا یک قاشق و نیم از اسطوخودوس خشک شده را به ۲ فنجان آب داغ اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت پنج دقیقه دَم بکشد.

بهبود لرزش دست با گیاهان دارویی

چای سنبل الطیب

سنبل الطیب سالیان متمادی است که برای آرامش عضلات و کاهش تنش مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین این گیاه استرس را کاهش می‌دهد و خواب را بهبود می‌بخشد.

برای تهیه چای سنبل الطیب، یک قاشق چای‌خوری ریشه سنبل الطیب خشک شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۰ دقیقه دَم بکشد سپس چای را صاف و میل کنید.

بهبود لرزش دست با گیاهان دارویی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
محمد بشیر
۰۷:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
من‌بسیاردستم‌میلرزدشما‌بگوید‌چیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
علت همش خشکی مغز میباشد
Afghanistan
mahbob
۱۶:۲۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
من بسیار دستانم میلرزد شما بگوید که من چی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
منو کمک کنید دستم میلرزه نمیتونم تو جمع یک چای بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
من در سن 21سالگی دستام شروع به لرزش کردن والان 25سالم لرزش دستم همیشگی نیست دریک محیط شلوغ در نوشتن در گرفتن سینه چای طوری که صدای کمی ایجاد میکند موقع استرس اضطراب لرزش دستم بیشتر میشه لطفاً راهنمای کنید تورا خدا کمکم کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۹:۲۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
منم اینطوری هستم واسه من بعد از یک شوک عصبی ایجاد شد واسه شمارو نمی دونم ولی بیشتر عوارض بعضی از داروهای شیمیایی اعصاب هست اگه مصرف میکنین از دکتر تون کسب تکلیف کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
سلام من میخواستم در مورد لرزش دست پا تو خواب بدونم چه داروی باید استفاده کنم ممنون میشم راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
آقای بیرالون
۱۵:۲۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
چند سال است که دستانم می لرزد مدام علت چیست
Iran (Islamic Republic of)
آزاده زارع
۱۷:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
من 5 ماهه لرزش بدن و سرگیجه دارم ،دو ماه هم حالت تهوع دارم،یکدفعه هم احساس غش بهم دست میده ،علتش چی می تونه باشه؟به چه دکتری مراجعه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور دهقانی
۲۲:۴۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام جناب محمدیان با عرض ادب واحترام بهترین راه حلی که من به شما پیشنهاد میکنم رفتن پیش یک دکتر متخصص ودادن ازمایش وچکاب کامل بدن است تا همه دلایل وعلتهای پیش امدن مشکلات برای بدنتان معلوم گردد
Iran (Islamic Republic of)
خانم محمدیان
۰۰:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
با سلام من سه روز شده که تمام بدنم میلرزه وبهتر هم نشدم راه درمانش چیه
آخرین اخبار