انتقاد مقامات هلندی از اقدام ترامپ به بازنشر توییت‌های اسلام‌هراسانه

مقامات هلندی اعلام کردند بازنشر توییت‌های اسلام‌هراسانه توسط دونالد ترامپ اقدامی اشتباه بوده است.

انتقاد مقامات هلندی از اقدام ترامپ به بازنشر توییت‌های اسلام‌هراسانهبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، مقامات هلندی اعلام کردند که بازنشر توییت‌های ضد اسلامی توسط دونالد ترامپ اشتباه بود، زیرا صحت این ویدئو‌ها به اثبات نرسیده است.

 دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که مخالفت خود با مهاجران مسلمان چه پیش از ریاست جمهوری و چه پس از آن را پنهان نکرده است، روز چهارشنبه (۹ آذر) با بازنشر سه توئیت مسلمان ستیز جیدا فرانسن عضو حزب راست افراطی «بریتانیا مقدم است» در توییت شخصی خود، عملاً نظرات او را تایید کرد.

جیدا فرانسن رهبر گروه پارلمانی «بریتانیا مقدم است»، در توییت شخصی خود سه ویدئو در مخالفت با مهاجرت مسلمانان به اروپا منتشر کرد. در اولین ویدئو نشان داده می‌شود که یک مهاجر مسلمان یک پسر هلندی را کتک می‌زند.

اما مقامات قضایی هلند می‌گویند که مردی که در ویدئو نشان داده شده است، دستگیر شده است و به علاوه او در هلند به دنیا آمده و بزرگ شده است. گزارش‌های بسیار منتشر شد که اعلام می‌کردند این مرد نه مسلمان و نه مهاجر بوده است. مقامات هلندی سریعاً اعلام کردند که این مرد در هلند به دنیا آمده و بزرگ شده است. همچنین دین پسر بچه در هیچ گزارشی عنوان نشده بود. این توییت حالا مشهورترین پُستی است که توسط یک مقام انگلیسی منتشر شده است و سپس توسط ترامپ نیز در روز چهارشنبه بازنشر شده است.

ویدئوی دوم مدعی است که یک مسلمان مجسمه مریم مقدس را خراب کرده است و ویدئوی سوم حکایت از آن دارد که عده‌ای مسلمان یک پسربچه نوجوان را از پشت بام به پایین می‌اندازند و به قصد کشت او را می‌زنند. مقامات هلندی می‌گویند ویدئوی سوم مربوط به ناآرامی‌های اسکندریه (مصر) در سال ۲۰۱۳ میلادی است.

انتشار توییت‌های کینه توزانه خانم فرانسن، چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که او به دنبال سخنرانی در راهپیمایی بلفاست به اتهام نفرت پراکنی بازداشت شد. مقامات هلندی همچنین می‌گویند این توییت‌ها در ماه مه ۲۰۱۷ بر روی اینترنت بارگذاری شده اند و سریعاً بر روی اینترنت بازنشر شده‌اند. نبود اطلاعات کافی در خصوص این ویدئو‌ها سبب شده است تا صحت آن‌ها زیر سئوال برود و درست و یا غلط بودن آن‌ها در نتیجه مشخص نیست.

جیدا فرانسن بار‌ها در حساب توییتری خود مطالب ضد اسلامی در مخالفت با پناهجویان منتشر کرده است. او با خوشحالی از بازنشر و انعکاس ویدئو‌های خود درحساب توییتری دونالد ترامپ، از او و آمریکا تشکر و برایشان طلب آمرزش کرده است.

 

انتهای پیام/

 

ادامه واکنش‌ها به بازنشر توییت‌های اسلام‌هراسانه توسط ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار