بیش از ۱۰ هزار کلاس غیراستاندارد در فارس/۳۰ درصد کلاس‌های درس غیر استاندارد فارس متعلق به شیراز است

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: بیش از ۱۰ هزار کلاس در فارس از استاندارد‌های لازم در برابر حوادث طبیعی برخوردار نیستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرافراز موصلی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس چهارشنبه در حاشیه اجرای مانور زلزله و ایمنی در مدرسه دکتر حسابی ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز، گفت: از مجموع ۴۰ هزار کلاس درس موجود در این استان بیش از ۱۰ هزار کلاس از استاندارد‌های لازم در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کلاس‌های درس غیر استاندارد فارس، ۳۰ درصد آن متعلق به شیراز است، ادامه داد: در صورت تامین اعتبار، آمادگی ایمن سازی فضا‌های آموزشی این استان را داریم.

وی تصریح کرد: نوسازی مدارس استان فارس پس از تهران، مقام دوم طرح مقاوم سازی مدارس کشور را دارد و هم اینک نیز برای استاندارد سازی مدارس غیر مستحکم این استان از حیث نیروی انسانی و دانش فنی از آمادگی کامل برخوردار است.

وی اظهار کرد: ۱۰ سال از آغاز طرح مقاوم سازی و بازسازی مدارس در فارس سپری می‌شود و ظرف این مدت حدود ۸ هزار کلاس درس در برابر حوادث طبیعی ایمن سازی شده است، اما همچنان ۲۵ درصد فضا‌های آموزشی موجود در این استان فاقد استاندارد‌های لازم در برابر زلزله است.

موصلی اضافه کرد: برخی از این فضا‌های آموزشی باید مقاوم سازی شود و بعضی دیگر از آن‌ها نیازمند بازسازی است تا از جان دانش آموزان در برابر حوادث طبیعی محافظت شود.

وی بیان کرد: به لحاظ فنی برخی از این مدارس به سبب نداشتن ایمنی کافی، باید به صورت کامل تخریب و بازسازی شوند و شمار دیگری از این واحد‌های آموزشی که از استحکام نسبی و حداقل استاندارد‌های لازم برخوردارند با اجرای طرح مقاوم سازی که یک دانش فنی نوین است ضروری است در برابر خطر زلزله مستحکم شوند.

موصلی بیان کرد: در زلزله ۷ و ۳ دهم ریشتری که بیست و یکم آبان ۹۶ در کرمانشاه رخ داد، مشاهده شد که مدارس نوسازی و ایمن سازی شده در برابر این زلزله بی سابقه نیم قرن گذشته، از خطر مصون ماندند.

انتهای پیام/ن

وجود بیش از ۱۰ هزار کلاس درس غیر استاندارد در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار