لاسجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ در قبال ایران دچار یک سرشکستگی است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با ایران دچار سرشکستگی است و به جای اعمال فشار بیشتر به کشورمان، تدابیر دیگری را اتخاذ می‌کند.

حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لفاظی‌های اخیر وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی مبنی بر افزایش اعمال فشار آمریکا بر ایران، اظهار کرد: با توجه به اینکه روابط میان ایالات متحده و رژیم صهیونیستی راهبردی است لذا نظرات و توصیه‌هایی که توسط مقامات هر دو کشور انجام می‌شود، به احتمال زیاد بر روابط دو کشو تأثیر گذارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: با توجه به اینکه لابی صهیونیستی در آمریکا زیاد و ارتباط آنان با جمهوری خواهان به مراتب وسیع‌تر از دموکرات‌هاست بنابراین لفاظی‌های آنان علیه ایران در میان سران ایالات متحده از ارزش بالایی برخوردار است.

لاسجردی افزود: در این میان، اما همواره مسائلی مبنی بر گسترش دامنه تحریم‌ها برای ایران توسط مقامات رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، اما به نظر می‌رسد که آمریکا در این خصوص دچار سرشکستگی شده و به دنبال راهکار‌هایی برای برون رفت از این فضای آشفتگی است.

وی اذعان داشت: اکنون خروج و یا نادیده گرفتن برجام، هدف اصلی آمریکایی‌ها تلقی نمی‌شود و آنان این موضوع را ترک کرده و به دنبال پیگیری دو مسئله اساسی‌تر از آن هستند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: در وهله نخست پیگیری‌های آنان بیشتر حول محور بازبینی برجام می‌چرخد و در صددند بند‌هایی متناسب با سیاست‌های خود به آن اضافه کنند و دیگر آن که بتوانند در مسائلی فراتر از موضوعات هسته‌ای و موشکی ورود پیدا کنند.

لاسجردی یادآور شد: رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه خود را در معرض انواع تهدید‌ها می‌داند به طور حتم با ایالات متحده همکاری خواهد کرد و به منظور همسو ساختن سیاست‌های خود با دونالد ترامپ، امروزه به طور دائم توصیه‌هایی مبنی بر اعمال فشار بیشتر آمریکا بر ایران از سوی سران کنونی و پیشین این کشور شنیده می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: از آنجایی که آمریکایی‌ها در ارتباط با ایران دچار سرشکستگی و نداشتن موضع مشخص هستند لذا به جای پیروی‌های یک جانبه از سیاست‌های رژیم صهیونیستی، بیشتر به دنبال خروج از وضع آشفته خود در خصوص با ایران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار