تاکید مرکل بر لزوم متوقف کردن روند مهاجرت‌های غیرقانونی از آفریقا

«آنگلا مرکل» پس از تحت فشار قرار گرفتن درمورد اجرای سیاست «در‌های باز»، بر مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی تاکید کرد.

تاکید مرکل بر لزوم متوقف کردن روند مهاجرت‌های غیرقانونی از آفریقابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، برای شرکت در کنفرانس مشترک اتحادیه اروپا و آفریقا در آبیجان، پایتخت آفریقای مرکزی، به سر می‌برد. درحالیکه مرکل به دلیل اجرای سیاست «در‌های باز» در آلمان مورد انتقاد شدید احزاب قرار دارد، در سخنرانی امروز خود بر لزوم پایان دادن به مهاجرت‌های غیرقانونی و برده داری در کنار گشودن راه‌هایی قانونی برای مهاجرت آفریقایی تبار‌ها به اروپا تاکید کرد.

مرکل در نشست آبیجان تلاش کرد تا نشان دهد باوجود مشکلات فراوانی که طی دو ماه گذشته بر سر تشکیل دولت داشته است، هنوز هم آلمان می‌توان یک بازیگر کلیدی در عرصه سیاست‌های خارجی باشد.

از اواسط سال ۲۰۱۵ موج مهاجرت‌ها به آلمان افزایش یافت بطوریکه بیش از یک میلیون نفر که عمدتا از خاورمیانه و آفریقا راهی اروپا شده بودند، وارد آلمان شدند. حزب آلترناتیو برای آلمان که از مخالفان سرسخت پذیرش مهاجران است، به شدت حزب دموکرات مسیحی مرکل را مورد انتقاد قرار داد. همین موضوع موجب شد مرکل در انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر به پیروزی کمرنگی دست یابد.

مرکل مجبور شد برای تشکیل دولت جدید با حزب سوسیال دموکرات ائتلاف تشکیل دهد. صدراعظم آلمان درباره مهاجرت‌های غیرقانونی گفت: این موضوع هم اکنون در سراسر قاره آفریقا حائز اهمیت شده است، زیرا گزارش‌ها حاکیست مردان جوان آفریقایی در لیبی همانند برده خرید و فروش می‌شوند.

لیبی به پایگاه اصلی قاچاق مهاجران آفریقایی به اروپا تبدیل شده است. قاچاقچیان اغلب مهاجران را با قایق‌های بادی نامطمئن و با جمعیتی که روی هم انباشته شده اند از مسیر خطرناک دریای مدیترانه عبور می‌دهند. بسیاری از مهاجران پیش از رسیدن به اروپا غرق شده و جان خود را از دست می‌دهند.

اجلاس آبیجان بر لزوم سرمایه گذاری بر روی جوانان آفریقایی، آموزش آن‌ها و بهبود شرایط اقتصادی در قاره سیاه متمرکز است تا مانع از هجوم مهاجران غیرقانونی به اروپا شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار