هزینه‌های سنگین خروج از اتحادیه اروپا صدای موافقان و مخالفان برکسیت را درآورد!

احتمال پرداخت مبلغی تا سقف ۵۵ میلیارد یورو از جانب لندن به بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا، خشم موافقان و مخالفان برکسیت را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتشار گزارش‌ها درباره هزینه 55 میلیارد یورویی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، خشم موافقان و مخالفان برکسیت را برانگیخت. این مسئله پیش از برگزاری مذاکرات مهم برکسیت، می‌تواند فشارهای تازه‌ای بر مذاکره‌کنندگان انگلیسی وارد کند.

بر اساس گزارش دیلی تلگراف، لندن و بروکسل توافق کرده اند انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا بین 45 تا 55 میلیارد یورو هزینه بپردازد.

فایننشال تایمز گزارش داد انگلیس می‌تواند پرداخت تا سقف 100 میلیارد یورو از بدهی‌های اتحادیه اروپا را متقبل شود. با این‌حال، در صورتی که پرداختی‌های خالص انگلیس به اتحادیه اروپا طی دهه‌های آینده در نظر گرفته شود، نیمی از این مبلغ کاهش خواهد یافت.

مایکل بارنیر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برکسیت، این گزارش‌ها را تایید نکرد و آن‌ها را «شایعه» دانست.

وی در یک کنفرانس امنیتی در برلین گفت: «مسئله‌ای وجود دارد که علی‌رغم شایعات رسانه‌ها، درباره آن به همکاری خود ادامه می‌دهیم. این مسئله، بحث تعاملات مالی است.»

حامیان برکسیت با خشم به این گزارش‌ها واکنش نشان دادند. نایجل فراژ، رئیس سابق حزب استقلال پادشاهی متحد (یوکیپ)، ارقام گزارش شده را «به کلی غیرقابل قبول» خوانده است.

وی در مطلبی در دیلی تلگراف نوشت: «توافق برای پرداخت مبلغی به این بزرگی تنها در ازای وعده رسیدن به توافقی مطلوب در بحث تجارت، وطن‌فروشی تمام و کمال است.»

در این میان، چوکا اومونا، قانون‌گذار مخالف برکسیت، گفت تغییر موضع احتمالی دولت، ادعاهای موافقان برکسیت را نقض کرده است.

وی در مصاحبه با شبکه بی بی سی رادیو 4 گفت: «این نشانه آشکاری است که بیانگر ناممکن بودن انجام برکسیت در راستای شرایطی است که پیش از این به مردم انگلیس وعده داده شده بود.»

با این‌حال، سرمایه‌گذاران نسبت به حصول توافق میان اتحادیه اروپا و انگلیس خوشبین بوده اند. پس از انتشار گزارش‌ها، ارزش پوند نسبت به دلار 0.5 درصد افزایش یافت که در دو ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/

 

نارضایتی موافقان و مخالفان برکسیت در پی انتشار گزارش‌ها درباره هزینه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار