تجلیل از پژوهشگران برتر

در مراسمی از پژوهشگران برتر استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در این مراسم از ۳۰ پژوهشگر برتر استان قزوین در بخش‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، معلمان آموزش و پرورش، دانشجویان، دانش آموزان، ایده پردازان، فناوران و واحد‌های تحقیق و توسعه معرفی شدند.

استاندار قزوین در این جشنواره گفت: همه تصمیمات و رفتار‌های مدیران باید مبتنی بر نتایج پژوهش باشد و از این مقوله برای پیشبرد اهداف سازمانی خود بهره بگیرند.

وی از مراکز علمی و دانشگاه‌ها به عنوان خاستگاه پژوهش یاد کرد و افزود: باید با در اختیار قرار دادن ابزار‌ها و امکانات به پژوهشگران زمینه حمایت از آن‌ها را فراهم کرد تا نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات آن‌ها برای تصمیم سازی مدیران به کمک ما بیایند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم در این مراسم با اشاره به محور‌های هفت گانه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش، گفت: پژوهشگر برتر اعضای هیات علمی، طلاب، معلمان و دانش آموزان، مراکز تحقیقاتی صنعتی، مراکز تحقیقاتی کشاورزی و واحد‌های تحقیق و توسعه، دستگاه‌های اجرایی، ایده‌های برتر و غرفه‌های برتر نمایشگاه هفته پژوهش این محور‌ها را تشکیل داده اند.

سید ابوالحسن نائینی بر کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات برای برطرف کردن نیاز‌های کشور و استان تاکید کرد.

وی گفت: باید مسائل پژوهش در کشور ما آسیب شناسی شود که چرا پژوهش‌های ما در مسیر رفع نیاز‌ها نبوده اند.

نائینی همچنین تقاضا محوری را نیز از دیگر پیش شرط‌ های پژوهش بیان کرد و افزود: برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای خود، مسئولان باید اعتقاد عمیقی به پژوهش داشته باشند و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد را مورد حمایت خود قرار دهند.

چهارم تا دهم آذرماه به عنوان هفته پژوهش نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

 

تقدیر از پژوهشگران سال ۹۶

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.