همدان ظرفیت تبدیل به پایتخت تمدن جهان را دارد

نماینده مردم همدان در مجلس خواستار آن شد که دستگاه‌های متولی همچون سازمان میراث فرهنگی و وزارت خارجه در راستای معرفی همدان به عنوان پایتخت تمدن جهان تلاش کنند.

همدان ظرفیت تبدیل به پایتخت تمدن جهان را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیرخجسته  نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب همدان به عنوان "پایتخت گردشگری آسیا" گفت:  خوشبختانه شاهد تحول چشمگیر در حوزه زیر ساخت‌های گردشگری طی چند سال اخیر در استان همدان بوده‌ایم اما برای افزایش  توریست‌های خارجی در استان همدان تنها نمی‌توان به توسعه زیرساخت‌های گردشگری  اکتفا کرد  بلکه باید نگاه ویژه به  حوزه تبلیغات در حوزه گردشگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همدان دارای 1800 جلوه و جاذبه توریستی است که در  نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌رود، تصریح کرد: در گذشته با توجه به اینکه زیرساخت‌های 1800 نقطه و جاذبه توریستی استان همدان آماده نبوده، توریست‌های خارجی در حجم گسترده به استان همدان سفر نمی‌کردند اما هم اکنون زیرساخت‌های صنعت گردشگری در استان همدان مهیا است و آماده میزبانی از توریست‌های خارجی است.

خجسته افزود: توسعه صنعت گردشگری استان همدان ارتباط مستقیم با  تبلیغات در رسانه ملی و صداوسیما دارد تا بتوان  با ایجاد برنامه‌ریزی تبلیغاتی، توریست‌های خارجی را متقاعد کرد برای بازدید از اماکن تاریخی ایرانی به این مرز و بوم سفر کنند  و این در  حالی است که با توسعه صنعت گردشگری ارز به کشور وارد می‌شود زیرا  با ورود هر توریست به کشور 8 فرصت شغلی در کشور  ایجاد می‌شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآور شد: با رونق صنعت گردشگری می‌توان  ارتباط میان صنعت و اقتصاد گردشگری را محکم کرد و در  این راستا نیز می‌توان بسیاری از فارغ التحصیلان  دانشگاهی را در رشته‌های هتلداری و گردشگری بکار گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه بین‌المللی شدن فرودگاه همدان نشان از توسعه زیر ساخت‌های حمل ونقل در صنعت گردشگری دارد،گفت: وزارت خارجه با ابزارهای دیپلماتیک همدان را  به عنوان پایتخت تمدن جهان معرفی کند.

انتهای پیام/د.ا

همدان پایتخت تمدن جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار