آیت‌الله نوری همدانی:

فقر، گرانی و بیکاری مشکلات مهم جامعه امروز

گرانی، سختی‌های معیشتی، بیکاری از جمله مشکلات مهم جامعه امروز ماست و در این‌ بین نیز گرانی به‌نوبه خود موجب افزایش فقر مردم می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  آیت‌الله حسین نوری همدانی،مرجع تقلید شیعیان  ظهر امروز در دیدار رئیس کمیته امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان شورای زکات کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: ولایت رکن دین و اساس اسلام است و از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و خداوند لطف بزرگی به ایران کرده که نظام سیاسی آن بر پایه ولایت برپاشده است.

وی افزود: 5 نکته مهم در باب ولایت باید موردتوجه باشد که نکته نخست آن محبت سرشار نسبت به اهل‌بیت(ع) است، همچنین  ویژگی  هدایت خواهی از اهل‌بیت(ع) نیز ویژگی دوم و مهم مردم در برابر ولایت بوده که شایسته است به‌درستی در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: در منطق شیعه حکومت تنها مختص خداوند متعال است و مسئله رهبری نیز از مختصات حکومت انحصاری خداوند متعال بوده که آن را به افرادی که خود انتخاب کرده واگذار می‌کند، همچنین واسطه فیض بودن اهل‌بیت(ع) و مستجاب‌الدعوه بودن آن‌ها نیز از دیگرشان های مهم ولایت است.

وی تأکید کرد: اسلام دینی اجتماعی بوده که می‌خواهد نظامی را تشکیل دهد که در آن فقر، ظلم و جهل نباشد و در حکومتی که این سه مورد مشاهده شود نشان از این مطلب بوده  که آن حکومت، اسلامی نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به آثار ناشی از فقر ابراز کرد: انسان فقیر در شهر خود نیز غریب است و بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه نیز ناشی از فقر و مشکلات مادی ناشی از آن است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: گرانی، سختی‌های معیشت و بیکاری ازجمله مشکلات مهم جامعه امروز است و دراین‌بین نیز گرانی به‌نوبه خود موجب افزایش فقر  مردم می‌شود، بنابراین باید اقداماتی صورت گرفته تا اشتعال در جامعه به حد کافی باشد، همچنین وجود ظلم در جامعه نیز بسیار زشت است، چراکه باطن ظلم حق کشی است.

وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات فراوانی در جامعه انجام داده است، اما باید جهت‌گیری کمیته امداد بر حذف فقر و ظلم و جهل در کشور باشد.

انتهای پیام/ت

فقر ریشه ی بسیاری از مشکلات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.