برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله وایمنی در مدارس

مانور زلزله به مناسبت روزایمنی در مدارس سراسر هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سحررفیعی بندری معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت:نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور ” در شهرستان های استان هرمزگان برگزار شد.


وی با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور از اهمیت برگزاری مانور های زلزله در سطح مدارس ومحلات گفت : این مانور با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارتهای فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان برگزار شد.


معاون امورجوانان جمعیت هلال احمراستان هرمزگان افزود: در رويكرد جديد برگزاری مانور زلزله ، علاوه بر ارائه ي آموزش هاي لازم به دانش آموزان تمهيداتي پيش بيني شده كه سطح آگاهی و آمادگی ساكنين محله های مجاور مدارس نيز ارتقا يابد.


رفیعی بندری گفت:افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس با تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث ازجمله اهداف جمعیت هلال احمر در اجرای طرح ملی دادرس در مدارس است.


وی افزود: هلال احمر می کوشد با تربیت دانش آموزان بعنوان مدیران بحران مدارس آنان را برای روزهای سخت آماده سازد.
نوزدهمین مانورسراسری زلزله در مدارس استان هرمزگان با برنامه ریزی ومدیریت معاونت امدادونجات جمعیت هلال احمراستان هرمزگان برگزار شد.


انتهای پیام/ر

برگزاری مانور زلزله در مدارس هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.