همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید آقایی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهیدآقایی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

 به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه «دفاع مقدس» روزبه روز بالنده‌تر شد و چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن سربلند شودو دشمن را متقاعد کند که در محاسباتش دچار اشتباهی بزرگ شده است .در میان تمام دفاعیاتی که توسط انسان در برابر هجمه‌های گوناگون صورت می‌گیرد، مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین آنها دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می توانید زندگی یکی از این شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید غلامرضا آقایی به سال 1348 در تهران دیده به دنیا آمد. در یک خانواده مومن و متقی تربیت یافت تحصیلات ابتدایی خود را در تهران گذراند و تحصیلات راهنمایی را در مدرسه راهنمایی اسلامی شهرستان ارومیه سپری نمود و در دبیرستان شهید مصطفی ثبت نام کرد و سال اول دبیرستان بود که مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز شد. .

شهید بزرگوار با توجه به تربیت صحیح خانواده متدینش همراه پدر و مادرش همیشه در مساجد حضور پیدا کرده و خود را برای استقرار و استحکام پایه های نظام مقدس اسلامی آماده می نمود . شهید  دست از کلاس و درس شسته و برعلیه زورگویان استکبار جهانی به پا خواست . در بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسم نویسی کرد و با اجازه گرفتن از خانواده محترم اش جهت آموزش فنون نظامی به شهرستان خوی رفت .

در سال 1365 نیز به ندای امام لبیک گفت و همراه لشگر همیشه پیروز و خط شکن عاشورا به جبهه اعزام شد . در عملیات بزرگ کربلای 5 لباس رزم غواصانی را بر تن کرد و در تاریخ 1365/12/5 در کنار دریاچه ماهی به دست دشمن به شهادت رسید .

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید غلامرضا آقایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار