مبارزه شیمیایی با آفات در ۳ هزار هکتار از مزارع ساری

مبارزه شیمیایی با آفات در ۳ هزار و ۵۱۵ هکتار از مزارع کلزا شهرستان ساری انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری در سومین جلسه مدرسه در مزرعه کلزا که در مرکز دودانگه شهرستان ساری برگزار شد، گفت: مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ ها و علف‌ های هرز در ۳ هزار و ۵۱۵ هکتار از مزارع کلزا شهرستان ساری انجام شد.

وی گفت: از مبارزه شیمیایی انجام شده، هزار و ۱۱۰ هکتار مربوط به مبارزه با علف‌ های هرز شامل ۳۵۸ هکتار پیش رویشی بوده که برای مبارزه با آن  ۸۹۵ لیتر علفکش مصرف شد و ۷۵۲ هکتار  علف هرز پس از کاشت بود که ۷۸۲ لیتر علف کش برای مبارزه با آن مصرف شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری درباره کنترل علف هرز  در مزارع کلزا افزود: تهیه بذر سالم، استفاده از کود دامی عاری از بذور علف‌ های هرز، مبارزه با علف‌ های هرز حاشیه مزارع، تهیه مناسب بستر کشت برای کاشت کلزا و تاریخ کاشت از راه‌های کنترل علف هرز در مزارع کلزا است.

فرهادی با اشاره به کشت مکانیزه کلزا در ۷۳۲ هکتار از زمین‌ های زراعی این شهرستان، گفت: برای مبارزه شیمیایی با علف‌ های هرز قبل از کاشت استفاده از سموم ترفلان و سونالان و بعد از کاشت قبل از سبز شدن با مصرف علف کش بوتیزان استار ۲.۵ لیتر در هکتار و در مرحله بعد از سبز شدن برای علف‌های هرز پهن برگ و باریک برگ علفکش‌ های اختصاصی توصیه می‌ شود.

انتهای پیام/ م

مباره با آفات در مزارع کلزا ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.