تصویب 12 طرح اشتغالزایی در بانه

فرماندار شهرستان بانه گفت: خوشبختانه با تصویب ۱۲ طرح اشتغالزایی زمینه اشتغال ۲۵۵ نفر بانه‌ای فراهم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد فلاحی فرماندار بانه دیروز در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: رفع بیکاری و اشتغالزایی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است.

 وی افزود: امسال تسهیلات اشتغالزایی در سه سرفصل برای استان کردستان پیش‌بینی شده که سهم شهرستان بانه از این اعتبارات 10 درصد است.

 فرماندار شهرستان بانه تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون 12 طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان در این شهرستان به تصویب رسیده و زمینه اشتغال 255 نفر بانه‌ای نیز فراهم شده است.

 فلاحی افزود: جلسه کارگروه اشتغال هر هفته یکبار در فرمانداری این شهر برگزار می‌شود و باید مدیران از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده خود در حوزه اشتغالزیی گزارش عملکرد ارائه بدهند.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بانه نیز در ادامه این جلسه از ابلاغ 630 میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی به این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار بین دستگاه‌های متولی و مرتبط با این حوزه توزیع می‌شود تا در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

 حمید ساعدپناه همچنین از تخصیص 64 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی فراگیر به شهرستان بانه خبر داد و افزود: این تسهیلات با کارمزد 18 درصد به متقاضیان و افراد جویای کار که دارای طرح اشتغالزایی هستند، داده می‌شود.

 وی گفت: در مرحله نخست 60 درصد از اعتبار اشتغالزایی فراگیر که حدود 38 میلیارد تومان بوده به این شهرستان تخصیص یافته و مابقی اعتبار نیز پس از اعطای این تسهیلات اختصاص داده می‌شود.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بانه تصریح کرد: در طرح اشتغال فراگیر محدودیت اعتباری وجود ندارد و برای طرح‌های اشتغالزایی در روستاها تسهیلات با کارمزد 5 درصد به روستانشینان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ د م

تخصیص 64 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی فراگیر به شهرستان بانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.