توسعه کتابخانه‌های مراکز آموزش استثنایی ایلام

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از تجهیز و توسعه مراکز آموزش و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی خبر داد .

توسعه کتابخانه‌های مراکز آموزش استثنایی ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سید‌محمد موسوی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت: جامعه باید تلاش کند نیازهای این قشر از جامعه را مرتفع کند تا آنها بتوانند وارد زندگی عادی شوند .

موسوی اظهار کرد: در استان ایلام 19 مرکز آموزش و توانبخشی فعال بوده و تعداد 700 دانش آموز در این مراکز مشغول به تحصیل و یادگیری هستند و همچنین 32 مرکز دارای کد در استان وجود دارند که تجهیز این مراکز به کتاب و منابع دیجیتال می‌تواند نقش مهمی در ترویج مطالعه در بین این قشر از جامعه داشته باشد .

وی افزود: دانش‌آموزان استثنایی به علت محدودیت ورود به محیط های اجتماعی بیشتر وقت خود را در منزل و مدرسه می گذرانند و کتابخوانی یکی از بهترین و مهمترین راههای درمان اختلالات یادگیری در آنها محسوب می‌شود .

ایوب همتی مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری شماره 3 ایلام بیان کرد: متاسفانه یکی از آسیب های حوزه اختلالات یادگیری ترک تحصیل دانش‌آموزان در مناطق دور افتاده و مناطقی که مدرسه استثنایی وجود ندارد است و این موضوع منجر به انحراف این افراد به سوی ناهنجاری‌ها می‌شود .

همتی اضافه کرد: کتاب یکی از مهمترین راههای درمان این افراد است و راه اندازی ایستگاههای کتابخوانی در مراکز آموزشی و توانبخشی می تواند نقش بسزایی در گرایش هر چه بیشتر این افراد به سوی مطالعه و کتابخوانی داشته باشد و موجب تقويت ذهن اين افراد مي شود .

مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اضهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حوزه های فرهنگی و تقویت منابع و کتاب در سطح جامعه اقدامات خوب و قابل توجهی انجام داده است و از ظرفیت های موجود برای توسعه فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه استفاده می‌کند .

وی افزود: 40 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در سطح استان به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خدمات رسانی می کنند و در حال حاضر تعداد 10 تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی با سایر ادارت و ارگان‌ها منعقد شده است .  

 

انتهای پیام /با

 

توسعه کتابخانه های مراکزاموزش استثنایی در ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.