349 زمین لرزه در خراسان شمالی رخ داد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در هشت ماهه امسال 349 فقره زمین لرزه در استان رخ داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حسین عظیمی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در هشت ماهه امسال 349 فقره زمین لرزه در استان رخ داده است که 33 فقره از این زلزله ها بالای سه ریشتر قدرت داشته است.

عظیمی افزود : در استان از سال 1300 تاکنون سه زلزله بالای 6 ریشتر رخ داده که خسارت های زیادی را تحمیل کرده است.

وی گفت: زلزله 23 اردیبهشت ماه خسارت های زیادی به منازل مسکونی و نیز ساختمان های اداری استان وارد کرد.

عظیمی با بیان اینکه تاکید ما برای جبران خسارت ها بیمه کردن منازل و ساختمان های اداری است افزود: اکنون تمام منازل روستایی استان زیر پوشش بیمه بوده و رویکرد ما توسعه و تعمیم بیمه منازل به شهرها است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با انتقاد از اینکه بخش بسیار کمی از ساختمان های اداری در استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند افزود: دستگاه های اجرایی باید اموال منقول و غیرمنقول خود را در برابر حوادث بیمه کنند با وجود تاکید ها و توصیه های ما بسیاری از دستگاه های اجرایی برای بیمه اقدام نکرده اند.

وی گفت: تنها 23 دستگاه نسبت به بیمه اقدام کرده بودند و باقی ساختمان ها زیر پوشش بیمه نبوده و نتواستند از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

عظیمی افزود : منابع دولت محدود است و نمی توان به راحتی برای جبران خسارت های این حادثه اقدام کرد بنابراین انتظار می رود دستگاه های اجرایی نسبت به بیمه اموال خود مبادرت داشته باشند.

انتهای پیام/ط

منبع/ایرنا

بیمه اموال منقول و غیرمنقول دستگاه های اجرایی در برابر حوادث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.