قاسمی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین:

مقاومت و دفاع مشروع تنها راه مقابله با دشمن اشغالگر است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقاومت تنها راهکار مقابله با دشمن اشغالگر و پایان بخشیدن به تجاوزات صهیونیست‌ها است.

مقاومت و دفاع مشروع تنها راه مقابله با دشمن اشغالگر استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، اظهار کرد: قطعا توطئه های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد.

وی گفت: نزدیک به هفتاد سال از اشغال سرزمین فلسطین و تأسیس رژیم ستمگر صهیونیستی می گذرد و در این مدت ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین جز ستم، تجاوز، اشغال، آوارگی، جنایت، کشتار، پاکسازی نژادی و آپارتاید ندیده است.

قاسمی افزود: در این سال‌ها که ملت فلسطین از اساسی و اصولی‌ترین حقوق خود محروم بوده، کمتر کسانی در کنار آنان ایستاده و فریاد دادخواهی‌شان را شنیدند؛ تا جایی که رژیم اشغالگر، با نقض تمامی اصول بدیهی انسانی و حقوقی، لحظه‌ای دست از تجاوز، نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و تروریسم دولتی نکشیده و آشکارا صلح و امنیت بین المللی را به سخره گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تاریخ فلسطین در هفت دهه گذشته به خوبی نشان داد که مقاومت و دفاع مشروع تنها راهکار مقابله با سیطره و زیاده خواهی‌های دشمن اشغالگر، پایان بخشیدن به تجاوزات صهیونیست‌ها، آزادی سرزمین‌های اشغالی و بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن است.

وی گفت: بر این باوریم که رجوع به اراده ملت فلسطین تنها راه حل این بحران مزمن است و همه پرسی تعیین سرنوشت با حضور تمامی فلسطینیان اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بومی این کشور، پیشنهادی عادلانه، حقوقی، انسانی و مبتنی بر اصول پذیرفته شده بین المللی خصوصاً منشور سازمان ملل متحد است.

قاسمی در پایان بیان کرد: ملت بزرگ ایران همواره و در تمامی روزهای سخت و پرآشوب این سرزمین، بر همبستگی خود با مردم فلسطین تأکید کرده و هیچ‌گاه از حمایت از آرمان‌های این مردم مظلوم دست نکشیده است. بی‌شک حمایت دولت و ملت ایران از فلسطین و حقوق حقه آنان همچون گذشته تا پیروزی مردم فلسطین و آزادی تمامی اراضی اشغالی ادامه خواهد داشت و قطعا توطئه‌های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار