عدالت اساس رسالت اولیای الهی است

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه خداوند متعال رسالت و امامت را برای تحکیم زیر ساخت های جامعه بر مبنای عدل فرستاده است، گفت: عدالت اساس رسالت اولیای الهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت السلام والمسلمین سید مرتضی حسینی در سلسله سخنرانی های حرم مطهر رضوی با بیان موضوع جایگاه امامت در اسلام، افزود: امامت یک مقام دینی، تابع تشریع و نصب الهی است نه یک سلطنت دنیوی و تابع عوامل اجتماعی، لذا خداوند متعال به وسیله امام زمان(عج) که منتخب درگاه الهی است زمین را پر از عدل و داد می کند.

وی با اشاره به اینکه امامت یک پیمان و عهد الهی است که خدا به هرکس که خود شایسته بداند، عطا می‌کند، افزود: کار اولیای الهی کار فرهنگی است، لذا آنان با الهام گرفتن از پیام های الهی عدالت را از درون مردم می جوشانند و جامعه را به مدینه فاضله مبدل می کنند.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه جامعه ای که مراکز قضایی شلوغ باشد یک جامعه ایدال و سالم نیست، گفت: جامعه سالم از یک آرامش و امنیت فوق العاده ای برخوردار است که مراکز قضایی در آن جامعه خالی از ارباب رجوع می شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ اهل بیت(ع) زیر ساخت های جامعه را بر اساس دستورات الهی مستحکم می کند، گفت: حاکمیت امام در جامعه موجب از بین رفتن ناهنجاری های اجتماعی و فردی می شود.

وی افزود: شیعیان معتقدند هم‌چنان‌که پیامبر(ص) را خدا انتخاب می‌کند و انسان‌ها در انتخاب پیامبر(ص) هیچ نقشی ندارند، جانشین پیامبر(ص) یعنی امام را هم خود خدا برمی‌گزیند و از طریق پیامبرش به مردم معرفی می‌کند.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) طبیبانی هستند که مردم را از درون می‌سازند، گفت: انتخابات عمومی یا شورای روسای قبایل و پارلمان سبب به امامت رسیدن شخص یا اشخاصی نمی شود چرا که امامت یک مقام و منصب ربوبی است.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله سخنرانی های حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.