خرازی:

بسیج مهم‌ترین ستون فقرات مقاومت در منطقه است

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: امروز کسی نمی‌تواند منکر این شود که بسیج مهم‌ترین ستون فقرات مقاومت در منطقه و نقطه عطف آرمان اتکای مستضعفین به هنکام رهایی از استبداد است.

بسیج مهم‌ترین ستون فقرات مقاومت در منطقه استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق خرازی دیپلمات و کارشناس ارشد روابط بین‌الملل در سلسله نشست‌های تحلیلی-تخصصی بسیج، اظهار کرد: دیپلماسی امری متعارف در نظام بین‌الملل است و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر نیروی مردمی و حضور بی‌نظیر خود، توانسته یک تنه و علی‌رغم میل باطنی موفقیت پیدا کند و تحولات منطقه را به گونه‌ای رقم بزند که به عنوان نمونه‌ای در منطقه مطرح باشد.

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل با بیان اینکه در دیپلماسی ابعاد مختلفی داریم، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی در زمان بعد از انقلاب ما فراز و فرود‌هایی داشته است مسیر خودش را طی کرده، اما دیپلماسی مقاومت سرمایه جدیدی است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خرازی بیان کرد: از همان روز‌های تشکیل بسیج در بدنه سپاه، نظام ایران از ماهیت بسیج به معنای آماده سازی ملی برای دفاع ملی یاد می‌کردند.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی از بسیج به عنوان نماد حضور نیرو‌های مردمی که باید آموزش ببیند و وارد جبهه جنگ شوند یاد می‌کردند، اما اکنون هیچکدام نتوانستند مانند بسیج بستر خدمات خود را گسترده ببینند و بسیج به برکت خون‌هایی که تا کنون ریخته، اکنون به یکی از اساسی‌ترین سازمان‌های ملی ایران تبدیل شده است.

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل اذعان داشت: امروز اگر کسی واقع بین باشد هیچ‌گاه نمی‌تواند منکر این شود که بسیج یعنی مهم‌ترین ستون فقرات مقاومت در منطقه و نیز نقطه عطف آرمان اتکای مستضعفین به هنکام رهایی از استبداد و استثمار است.

خرازی گفت: نظام سلطه در اکثر مذاکرات سیاسی که مربوط به امنیت منطقه بوده از بسیج و سپاه وحشت دارد و در مقطعی انتقاداتی در دوران مذاکرات اتحادیه اروپا با ایران بود و آنها خواستار این بودند که انقلاب همیشه انقلاب نیست و این تأثیرات از بین می‌رود و شما با انقلاب نمی‌توانید زندگی کنید در حالیکه بسیج در بدنه انقلاب تعریف شده است.

وی تصریح کرد: تفکری پیروز خواهد شد که مرز‌های امنیت ملی ما را از مرز‌های جغرافیایی سیاسی خودش جدا کند.

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل افزود: مرزهای امنیت ملی ما در یمن، مدیترانه، جلگه هند و قزاقستان و سرحد‌های آسیای مرکزی قرار گرفته است و اگر این نگاه در متن سیاست خارجی ما باشد به آن می‌گویند سیاست خارجی ایدئولوژیک، همچنین دستگاه سیاست خارجی ما بیندیشد که سیاست خارجی ما ایدئولوژیک است مسئله‌ای که امام و رهبری همواره بر آن تأکید داشته اند.

خرازی یادآور شد: اگر لحظه‌ای در سوریه و عراق کوتاه می‌آمدیم، بازنده بودیم. در واقع بسیج نقطه اتکای چنین مقاومتی است و زمانی می‌تواند جریان پیدا کند که بتواند خودش و مأموریتش را جهانی ببیند؛ اما این امر به معنای صادرات اسلحه نیست و مهم‌ترین تأثیر نقش آفرین آن، در حقیقت فرهنگ بسیجی است.

وی افزود: در واقع اقدامات حاج قاسم سلیمانی در خاک سوریه منجر به نابودی گروهک تکفیری داعش شد، چرا که ارتش این کشور کاملا منفعل بود.

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل بیان کرد: آرمان ما و عیمق‌ترین احساسات موجود در عواطف انسان، زمانی می‌تواند منجر به رضایتمندی شود که ما پیروزی کامل مستضعفین و موفقیت همه نیرو‌های کنش‌گری که می‌خواهند از بند استبداد رهایی پیدا کنند را شاهد باشیم و اگر غیر از این بود چیزی از انقلاب جز نام باقی نمی‌ماند و این درست همان باوری است که امروز در سپاه و بسیج مورد توجه است و ما سر تعظیم در برابر بسیجیان فرود آوردیم و قدردان زحمات آنان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار