آماده سازی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت با سند پشتیبان ۵۰۰ صفحه‌ای به کمیسیون لوایح دولت فرستاده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شهیندخت مولاوردی در امور حقوق شهروندی در دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان افزود: با توجه به ماهیت قضایی، این لایحه در معاونت حقوقی قوه قضائیه به سر می‌برد و پس از آن برای تصویب به مجلس ارائه می‌شود.

مولاوردی گفت: اگر بپذیریم خشونت به معنای اعم و به ویژه علیه زنان نقض حقوق انسانی و حقوق بشر است و کرامت ذاتی انسان‌ها را خدشه دار می‌کند، این موضوع کافی است تا برای مقابله با هرگونه خشونت و به طور ویژه خشونت علیه زنان قیام کنیم.

وی افزود: خشونت علیه زنان پدیده‌ای تک عاملی نیست که فقط آن عامل را نشانه بگیریم بلکه باید متناسب با عوامل متعدد و چند وجهی که منجر به خشونت علیه زنان می‌شود تدابیر لازم را به کار برد.

مولاوردی گفت: در سال‌های اخیر شاهد توجهات بیشتر به این پدیده هستیم که در این زمینه نقش سازمان‌های مردم نهاد و مدنی را نمی‌توان نادیده گرفت که با راه اندازی کمپین‌ها و پویش‌ها در توجه به این بحث کمک کردند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در بحث خشونت علیه زنان، با وجود گذشت زمان، ولی همان علل و ماهیتی که برای این موضوع مطرح شده به قوت خود باقی است.

مولاوردی گفت:: بنابراین شناخت و درک عوامل موثر در ایجاد خشونت، عامل مهمی در پیشگیری و کنترل خشونت است و راهبرد‌های مقابله با خشونت علیه زنان هم باید به گونه‌ای تنظیم شود که تمامی اشکال آن در نظر گرفته شود.

مولاوردی با اشاره به مواردی نظیر ساختار نابرابر قدرت بین زن و مرد، سستی دولت ها، تأثیر رسانه‌های گروهی، استعمال مواد و دارو‌ها که در اعمال خشونت علیه زنان دخیل است، گفت: ما باید با نابرابری قدرت و ساختار‌های اجتماعی که موجب دوام و بقای خشونت است، مقابله کنیم.

وی، خدشه دار شدن کرامت زنان، رسوخ ترس و نگرانی در زندگی آنان، آثار روانی و جسمی و ابتلا به بیماری را از عواقب خشونت علیه زنان است.

انتهای پیام/

برگزاری همایش ملی منع خشونت علیه زنان در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار