گفتگوی پاپ با رهبران اقلیت‌های مذهبی میانمار بدون اشاره به مسلمانان روهینگیا

پاپ فرانسیس در دیدار با رهبران اقلیت‌های مذهبی مختلف در میانمار، بدون اشاره به قتل عام مسلمانان روهینگیا بر لزوم اتحاد در عین تفاوت‌ها تاکید کرد.

گفتگوی پاپ با رهبران اقلیت‌های مذهبی میانمار بدون اشاره به مسلمانان روهینگیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز سه شنبه با رهبران چند اقلیت مذهبی مختلف در میانمار دیدار و گفتگو کرد. پاپ در این جلسه بر لزوم «اتحاد و همبستگی در عین تنوع و گوناگونی» تاکید کرد؛ اما به مسلمانان روهینگیا و کشتار بی رحمانه آنها از سوی کشور عمدتا بودایی میانمار هیچ اشاره ای نکرد.

همچنین پاپ روز دوشنبه با فرمانده ارتش میانمار در یانگون به طور خصوصی دیدار کرد. سفر پاپ به میانمار در حالی است که تنش ها در این کشور با انتقاد‌ها از کشتار مسلمانان روهینگیا و «پاکسازی قومی» خواندن آن از سوی سازمان ملل به شدت افزایش یافته است.

رهبر کاتولیک های جهان قرار است به بنگلادش نیز سفری داشته باشد. بیش از 620 هزار مسلمان روهینگیایی از بیم کشتار دسته جمعی و قتل عام به این کشور پناه برده اند. سازمان عفو بین الملل اقدام دولت میانمار در کشتار مسلمانان روهینگیا و وادار کردن آنها به مهاجرت از سرزمینشان را «جنایتی علیه بشریت» خوانده است. با این حال، ارتش میانمار اتهامات مطرح شده در خصوص قتل، تجاوز و مهاجرت اجباری را به کلی انکار کرده است.

پاپ فرانسیس در جمع رهبران بودایی، اسلامی، هندو، یهودی و مسیحی در شهر یانگون میانمار اظهار کرد: «اتحاد و همبستگی همواره محصول تنوع و گوناگونی بوده است. هر کس علاوه بر تفاوت های فردی ارزش ها و دارایی های مخصوص به خود را دارد؛ هر دین و مذهبی نیز سنت ها و ارزش های خود را داراست و آنها را به اشتراک می گذارد. لازمه این امر، زیستن در صلح و آرامش در عین تفاوت ها و تنوعات گوناگون است.»

یکی از رهبران مسلمان حاضر در این نشست اظهار کرد از پاپ خواسته تا «نجات دینی که ما به آن معتقدیم» را از مقامات سیاسی میانمار طلب کند. با این حال پاپ در خصوص بحران مسلمانان روهینگیا در این جلسه سخنی نگفت.

پاپ فرانسیس پس از این نشست برای دیدار با «آنگ سان سو چی» رهبر حزب حاکم میانمار به «نایپیداو»، پایتخت این کشور، سفر کرد. آنگ سان سوچی، که برنده جایزه صلح نوبل نیز است، پس از قتل عام مسلمانان روهینگیا با انتقادات شدیدی از سراسر جهان مواجه شده است.

میانمار کشوری عمدتا بودایی است. تنها 700 هزار نفر از جمعیت 51 میلیونی میانمار مسیحی کاتولیک هستند.

 انتهای پیام/

تاکید پاپ فرانسیس بر لزوم اتحاد و همبستگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار