نیویورک‌تایمز: تصمیم‌های ترامپ، قدرت وزارت خارجه آمریکا را در عرصه بین‌المللی تضعیف می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به تاثیر تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در کاهش بودجه وزارت خارجه این کشور پرداخت و آن را نادرست دانست.

نیویورک‌تایمز: تصمیمات دونالد ترامپ وزارت خارجه آمریکا را تضعیف می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: سرویس خارجی که یکی از مهمترین بخش‌های آمریکا برای ارتباط با جهان پیچیده و خطرناک است، با بزرگترین بحران ممکن مواجه شده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، بودجه وزارت خارجه را به شدت کاهش داده است و با مقامات این وزارت‌خانه رفتار چندان مناسبی ندارد. رویکرد ترامپ باعث شده این وزارت‌خانه در این زمان حساس به خطر بی‌افتد.

نگارنده این گزارش می‌نویسد: آمریکا با چندین مسئله امنیت ملی که بسیار حساس هستند، روبرو است. با اینکه ما برای حفظ امنیت کشور به ارتش تکیه می‌کنیم، دیپلمات‌های ما در کشورهای مختلف جهان در حفظ امنیت نقشی اساسی دارند. آنها مذاکره‌کننده‌هایی هستند که برای برقراری ارتباط درست با متحدان اروپایی به منظور جلوگیری از ایجاد تنش با روسیه تلاش می‌کنند. آنها همچنین برای پایان دادن صلح‌آمیز جنگ ‌های افغانستان، سوریه و عراق گفتگو می‌کنند. دیپلمات‌های ما حتی به دنبال تشکیل ائتلافی از کشورهای شرق آسیا برای مقابله با کره شمالی هستند.

دیپلمات‌های آمریکایی حتی برای ساماندهی نیروهای این کشور در خارج از مرزها برای مثال در فرماندهی مرکزی این کشور در قطر تلاش می‌کنند. ترامپ و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا می‌توانند برای انجام امور روی این مقامات که مهارت بالایی دارند حساب کنند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: اما ما نگران این موضوع هستیم که ترامپ از زمانی که به ریاست‌جمهوری انتخاب شده است تصمیمات نابجایی گرفته که به ضعیف شدن وزارت خارجه منجر شده‌اند. ترامپ دستور داده بودجه وزارت خارجه 31 درصد کاهش یابد که به فلج شدن عملکرد آن درباره کشورهای دیگر می‌انجامد.

تعداد زیادی از سیاستمداران با تجربه به دلیل شرایط به وجود آمده در حال ترک این وزارت‌خانه هستند. حتی تعداد جوانانی که برای ورود به وزارت خارجه آمریکا ثبت نام می‌کنند در سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است. روند مذکور این وزارت خانه را به شدت تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

انتقاد نیویورک‌تایمز از سیاست‌های ترامپ در قبال وزارت خارجه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار