انتخابات منطقه‌ای مالی تا آوریل ۲۰۱۸ به تعویق افتاد

­­دولت مالی انتخابات منطقه‌ای را که برای ۱۷ دسامبر پیش بینی شده بود، به علت اعتراضاتی که گروه‌های امضاء کننده توافقنامه صلح ۲۰۱۵ به تاریخ انتخابات داشتند، تا آوریل ۲۰۱۸ به تعویق انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از باماکو، بر اساس بیانیه شورای وزیران دولت مالی که سحرگاه دوشنبه منتشر شد، دولت روز یکشنبه در جریان اظهارات تیمن هوبرت کولیبالی (Tiéman Hubert Coulibaly)، وزیر اداره اراضی مالی که اخیرا با «بازیگران روند انتخابات» مالی رایزنی‌هایی داشته است و برخی از آن‌ها نگرانی‌هایی را درباره برگزاری انتخابات اعلام کرده اند، قرار گرفت.

دولت مالی که امیدوار است «به اتفاق نظری به منظور برگزاری انتخابات جامع در فضایی آرام دست یابد»، اعلام کرد «برای این که به همه بازیگران امکان دهد برای بحث و گفتگو‌های لازم به منظور دست یافتن به پاسخ‌هایی برای نگرانی‌های خود زمان کافی در اختیار داشته باشند، ضروری به نظر می‌رسد که تاریخ انتخابات از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ به آوریل ۲۰۱۸ موکول شود».

در انتخابات گذشته مالی نیز انتخابات شورای شهر بار‌ها به تعویق افتاد تا این سرانجام در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۶ به علت خشونت‌هایی که در کشور به ویژه در شمال در جریان است، فقط در بخشی از سرزمین مالی برگزار شد.

انتهای پیام/

به تعویق افتادن انتخابات مالی تا سال ۲۰۱۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار