بازداشت مظنونی که قصد داشت شب سال نو در ملبورن عملیات تروریستی انجام دهد

یک جوان بیست ساله‌ که قصد انجام عملیات تروریستی در شب سال نو را داشت، در عملیات ضد تروریستی نیرو‌های امنیتی استرالیا بازداشت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس استرالیا یک مرد 20 ساله را به اتهام طراحی حمله تروریستی مسلحانه در شب سال نو در مرکز شهر ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، دستگیر کرد.

پلیس ایالت ویکتوریا روز سه‌شنبه اعلام کرد این مرد جوان به تنهایی قصد طراحی و حمله به شهروندان را داشته و تا پیش از دستگیری اش نتوانسته به سلاح برای عملی کردن طرح تروریستی اش دست پیدا کند.

بر اساس اعلام پلیس استرالیا، مرد دستگیر شده شهروند استرالیا است؛ اما پدر و مادرش اهل سومالی هستند. وی مدت ها تحت نظر پلیس بوده و نهایتا دوشنبه شب دستگیر شده است.

پلیس اعلام کرد در بازجویی از محل اختفای وی، مدارکی مرتبط با گروه تروریستی القاعده یافت شد که در میان آنها کتابی در خصوص چگونگی انجام حملات تروریستی وجود داشت. همچنین در این کتاب طریقه استفاده از سلاح های مختلف آموزش داده شده است.

این مرد قصد داشت با طراحی یک خودروی خودکار تیراندازی و کار گذاشتن آن در میدان اصلی شهر ملبورن، تعداد زیادی از شهروندان این شهر را که در شب سال نو گرد هم می آیند، هدف قرار دهد.

استرالیا از سال 2014 تاکنون با بازگشت عناصر تروریستی فعال در خاورمیانه به خانه های خود، در وضع هشدار قرار دارد. تاکنون چندین حمله تروریستی طراحی شده از سوی این افراد با تلاش پلیس خنثی شده است.

انتهای پیام/

بازداشت مظنون تروریستی 20 ساله در استرالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار