ژاپن تایمز: وزیرخارجه ژاپن با هدف میانجیگری بین ایران و عربستان به تهران سفر می‌کند

یک رسانه ژاپنی در گزارش خود از سفر احتمالی وزیر امور خارجه این کشور به ایران با هدف «بهبود روابط تهران-ریاض» خبر داد.

ژاپن تایمز گزارش داد:سفر احتمالی وزیرخارجه ژاپن به ایران با هدف بهبود روابط تهران-ریاضبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از ژاپن تایمز، منابع رسمی از سفر احتمالی «تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن به ایران در ماه آینده میلادی و با هدف ارائه درخواستی مستقیم برای بهبود روابط میان تهران-ریاض خبر دادند.

منابع مزبور همچنین اعلام کردند که این دیپلمات بلندپایه ژاپن در سفر‌های برنامه ریزی شده خود به اقصی نقاط جهان قرار است در ماه دسامبر از منطقه خاورمیانه، قاره اروپا و کشور آمریکا دیدن کند.

منابع دولتی ژاپن روز دوشنبه اعلام کردند که وزیر امور خارجه این کشور به عنوان نماینده ژاپن در نشست‌های بین المللی حضور خواهد یافت و راه‌های تأمین نفت مورد نیاز این کشور در منطقه خاورمیانه را تضمین خواهد کرد.

تارو کونو همچنین در نشستی که قرار است با موضوع امنیت در خاورمیانه در روز‌های هشتم تا دهم دسامبر در بحرین برگزار شود، شرکت می‌نماید.

وزیر خارجه ژاپن همچنین قصد دارد برای تمدید قرارداد‌های میدان نفتی که سال آینده منقضی می‌شوند، به امارات متحده عربی سفر کند.

وی علاوه بر شرکت در همایش تغییرات اقلیمی در پاریس (۱۲ اُم دسامبر)، روز ۱۴ اُم دسامبر به همراه وزیر دفاع ژاپن با همتایان انگلیسی خود در لندن دیدار و گفتگو خواهند کرد.

تارو کونو همچنین ریاست یک نشست اجرایی شورای امنیت پیرامون برنامه توسعه هسته‌ای و موشکی کره شمالی را در نیویورک برعهده خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ژاپن در بازگشت از نیویورک، برای ترویج گفتگو میان رژیم صهیونیستی و فلسطین باردیگر به خاورمیانه سفر خواهد کرد.

گفتنی است،که این دیپلمات بلندپایه ژاپنی از زمان انتصاب خود به سمت وزیر خارجه در ماه آگوست، چندین سفر خارجی انجام داده است.

انتهای پیام/

سفر احتمالی وزیر خارجه ژاپن به ایران با هدف بهبود روابط تهران-ریاض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود
آخرین اخبار