آغاز کشت کلزا در ایذه

سرپرست جهاد کشاورزی ایذه گفت: عملیات کشت دانه روغنی کلزا در مزارع این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، سرپرست جهاد کشاورزی ایذه اظهار کرد: همزمان با آغاز عملیات کشت پائیزه محصولات کشاورزی، بیش از یک هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت کلزا می رود.

وی بیان داشت: سال گذشته حدود 500 هکتار کلزا در ایذه کشت شد که از این میزان سطح زیر کشت حدود 500 تن محصول برداشت گردید.

هنرمندیان تصریح کرد: امسال با توجه به برگزاری 15 کلاس آموزشی برای 700 کشاورز، برنامه های ترویجی و اصلاحی و بهره گیری از بذر اصلاح شده پیش بینی می شود میزان میزان برداشت محصول کلزا در هکتار افزایش یابد.

سرپرست جهاد کشاورزی ایذه در ادامه افزود: پیش بینی می شود میانگین برداشت محصول کلزا از هر هکتار مزارع شهرستان ایذه حدود 1،2 تن باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: تاکنون بیش از 11 تن بذر اصلاح شده از ارقام تراپر، آگامکس، 15-48 و 800 تن کود پایه بین کشاورزان کلزا کار ایذه توزیع شده است.

مصطفی هنرمندیان بیان کرد: با پیگیری های که صورت گرفت و با کمک اداره کل جهاد کشاورزی و اعطای وام 50 میلیون ریالی بلاعوض به کشاورزان، تعداد دستگاه های ردیف کار کلزا را 3 برابر و به عدد 11 رساندیم.

وی گفت: کشت محصول کلزا با توجه به نیاز 60 تا 70 درصدی آب نسبت به گندم بسیار مناسب می باشد، ضمن اینکه کشت این گیاه باعث تقویت تولید شده و با تقویت حاصلخیزی خاک، میزان برداشت محصول در سال آینده را افزایش می دهد.

انتهای پیام/گ

کشت کلزا در ایذه آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.