لزوم اختصاص درصدی از اعتبارات استان به پدافند غیر عامل توسط استانداران

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: استانداران درصدی از اعتبارات استان را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند تا با در نظر گرفتن این اعتبارات زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه‌های مختلف فراهم شود.

 لزوم اختصاص درصدی از اعتبارات استان به پدافند غیر عامل توسط استاندارانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : سردار علی مهدی‌پور معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار کرد: در دیدار با وزیر بهداشت عنوان شد که باید از ظرفیت‌های لازم برای اقدامات پیشگیرانه استفاده شود و برای تحقق این موضوع باید به نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی، شبکه‌های بهداشت و درمان و فرمانداری‌ها در پدافند زیستی توجه شود.

سردار علی مهدی‌پور برگزاری رزمایش مشترک در استان همدان را خواستار شد و گفت: برگزاری این برنامه به این معنی است که دستگاه‌های مختلف با حضور در حادثه با برخورداری از ضابطه و دستورالعمل‌های مناسب به فهم و درک مشترک دست یابند.

وی افزود: استان همدان با توجه به همدلی مسوولان در موضوع پدافند غیرعامل ظرفیت خوبی دارد و ما نیز برای تقویت اقدامات استان از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه سال 95 احکام خوبی برای تسهیل برنامه‌ها دریافت شد اظهار کرد: نتیجه برنامه‌ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل می‌شود.

وی به حمایت کمیسیون بهداشت و درمان از اقدامات پدافند غیرعامل اشاره کرد و با تاکید بر اینکه تعامل و توافق با استانداران برای برنامه‌های اولویت دار در دستور کار است به تجربیات موفق در این حوزه و تسریع امور اشاره کرد.

سردار مهدی‌پور خاطر‌نشان کرد: امروزه با زحمات سازمان پدافند و دستگاه‌های اجرایی به دوره جدیدی رسیدیم که این مقطع دوره بلوغ محسوب می‌شود و باید با بهره‌گیری از ظرفیت کشور بر اساس اساسنامه همه تلاش خود را به کار بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه در پدافند غیرعامل «ایمنی» مورد توجه است گفت: امروزه دستورالعمل تشکیل کمیته برای بررسی جغرافیای استان از نظر انواع بیماری‌ها مورد توجه قرار گرفته است زیرا با افزایش ایمنی امنیت نیز حفظ می‌شود.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: ایمنی را شامل دو حادثه طبیعی و غیرطبیعی می‌دانند و لازم است مراکز پژوهشی و کمیته بررسی در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد دانشگاه‌های علوم پزشکی باید موارد را بررسی کنند و بعد از ایمنی نیز به مرحله دفاع توجه شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد پدافند غیرعامل با ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل می‌شود گفت: وزارت بهداشت از وزارت‌های پیشرو در بحث ساختاری پدافند غیرعامل است و ستادی مشابه ستاد وزارتی در دانشگاههای علوم پزشکی در نظر شده است.

سردار مهدی‌پور پیشنهاد کرد که استانداران درصدی از اعتبارات استان را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند تا با در نظر گرفتن این اعتبارات زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه‌های مختلف فراهم شود.

انتهای پیام/ خ

استانداران درصدی از اعتبارات استان را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.