ترکیه: گزینه مداخله نظامی در عفرین سوریه روی میز است/ پرونده رضا ضراب دسیسه‌ای آشکار علیه آنکاراست

سخنگوی دولت ترکیه گفت هر زمان که لازم باشد آنکارا در عفرین سوریه به مداخله نظامی دست خواهد زد.

ترکیه: گزینه مداخله نظامی در عفرین سوریه روی میز است/ پرونده رضا ضراب دسیسه‌ای آشکار علیه آنکاراستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی‌آر‌تی، بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه، گفت گزینه مداخله نظامی این کشور  در عفرین سوریه روی میز است.

او در گفتگویی تلویزیونی با بیان این مطلب گفت: ترکیه هر زمان که لازم باشد در این باره تردید نخواهد کرد.

سخنگوی دولت ترکیه خطاب به آمریکا افزود: سلاح‌هایی که به یگان‌های موسوم به مدافع خلق (ی‌پ‌گ) تحویل داده شده است باید هرچه زودتر جمع آوری شود.

بوزداغ در پاسخ به پرسشی درباره محاکمه رضا ضراب (تاجر ایرانی-‌ترکیه‌ای متهم به دور زدن تحریم‌های تهران) در آمریکا گفت: از کسانی که به این پرونده رسیدگی می‌کنند، این سوال را می‌پرسم که آیا شما دلایل صحیحی برای متهم کردن ضراب در اختیار دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، چه کسی این‌ها را در اختیار شمار قرار داده است. در پرونده ضراب دلایل و شواهد معتبری که اتهامات را ثابت کند وجود ندارد. این پرونده یک دسیسه آشکار علیه ترکیه است.

او افزود: روابط تجاری ایران و ترکیه کاملا با موازین حقوقی بین المللی منطبق است. امکان اینکه ترکیه تحریم را نقض کرده باشد، وجود ندارد. تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که ضراب وادار به افترا زنی شود.

سخنگوی دولت ترکیه پرونده مذکور را پرونده‌ای سیاسی توصیف کرد و اضافه کرد: آمریکا موازین حقوقی را اجرا نمی‌کند. هدف آنست که با نتیجه‌ای که این پرونده خواهد داشت به اقتصاد ترکیه لطمه وارد شود و مردم و حزب حاکم عدالت و توسه را از همدیگر دور کنند.

بوزداغ  درباره ادامه پیگیری پرونده ضراب در آمریکا تصریح کرد: فتو (گروه فتح الله گولن) آنچه را که در ترکیه نتوانست انجام دهد اکنون تلاش می‌کند به دست دستگاه قضایی آمریکا انجام دهد. این پرونده فاقد مبنای حقوقی است و باید مختومه شود.

انتهای پیام/

سخنان سخنگوی دولت ترکیه درباره مداخله نظامی در عفرین سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار