معاون بهزیستی استان اصفهان:

38 درصد ازدواج‌های اصفهانی را ازدواج‌های فامیلی تشکیل می‌دهد

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: 38 درصد ازدواج‌های اصفهانی را ازدواج‌های فامیلی تشکیل می‌دهدکه میزان بروز معلولیت در این‌گونه ازدواج‌ها بیشتر از سایر ازدواج‌هاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی با اشاره به وجود 31 مرکز مشاوره ژنتیک در استان اصفهان اظهار داشت: این مراکز با هدف جلوگیری از بروز معلولیت‌ها و بررسی ضریب خطر تولدهای معلول و بیماران ژنتیکی در خانواده‌ها، تاسیس شده است.

وی افزود: تنها 10 درصد زوج‌های اصفهانی به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند و این آمار در مقابل آمار ازدواج استان، بسیار پایین است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه 38 درصد ازدواج‌های اصفهانی را ازدواج‌های فامیلی تشکیل می‌دهد، بیان کرد: میزان بروز معلولیت در این‌گونه ازدواج‌ها بیشتر از سایر ازدواج‌هاست.

وی مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک را برای همه کسانی که قصد ازدواج یا فرزندآوری دارند، ضروری دانست و اظهار داشت: تمام زوج‌ها در معرض خطر تولد نوزاد معلول قرار دارند ولی در بعضی زوج‌ها، این ضریب خطر متوسط و در بعضی دیگر بیشتر است و بنابراین کسانی که سابقه کودک معلول در خانواده یا اطرافیان دارند، حتما باید به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

ناجی افزود: تمام زوج‌های فامیل و زوج‌هایی که بیماری‌های ژنتیکی خودشان یا خانواده‌های همسرشان دارند و همچنین افرادی که سن ازدواج یا فرزندآوری شان خیلی بالا یا خیلی پایین است، باید مورد مشاوره ژنتیک قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/م

 

تنها ۱۰ درصد از زوج‌های اصفهانی به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار