اقدام آمریکا برای جلوگیری از حملات نیروهای نفوذی طالبان

همزمان با افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان، کاخ سفید تلاش دارد تا از حمله های نفوذی جلوگیری کند.

اقدام آمریکا برای جلوگیری از حملات نیروهای نفوذی طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان، کاخ سفید تلاش دارد تا از حمله های نفوذی جلوگیری کند.

نظامیان آمریکایی، گروه نظارتی با عنوان «فرشتگان نگهبان» را ایجاد کرده اند تا در پایگاه ها و صف نیروهای امنیتی، افراد نفوذی طالبان و دیگر گروه های تروریستی را شناسایی کند.

این سربازان جدا از کنترل وضعیت امنیت قندهار، وظیفه نظارتی و حفاظت از جان همرزمان شان در داخل پایگاه های نظامی را نیز دارند.

همچنین گروه متشکل از ده ها نظامی آمریکایی، بریتانیایی و افغان که فرشتگان نگهبان نام گرفته اند ماموریت دارند تا بر هر تجمع و گردهمایی نیروهای افغان و ناتو نظارت داشته باشند.

جان نیکلسن، فرمانده ماموریت حمایت قاطع در این مورد گفت: سربازان تازه نیز مانند نظامیانی که در افغانستان حضور دارند مشغول آموزش و مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغانستان خواهند شد و این سربازان از آنها محافظت خواهند کرد.

از آغاز سال جاری میلادی، تاکنون سه سرباز آمریکایی در نتیجه حملات خودی، کشته و هفت تن دیگر زخمی شده اند، اما آمار کشته شدگان در میان سربازان افغانستان بیشتر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.