مرحله پایانی فرمول یک قهرمانی جهان؛

قهرمانی بوتاس مقابل چشمان بزرگان فرمول یک

والتری بوتاس راننده فنلاندی تیم مرسدس در مرحله پایانی رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان به عنوان نخست دست یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مرحله پایانی رقابت های فرمول یک قهرمانی جهان در سال 2017 عصر امروز (یکشنبه) که در پیست یاس مارینا ابوظبی امارات برگزار شد والتری بوتاس راننده فنلاندی تیم مرسدس توانست با ثبت زمان یک ساعت و 34 دقیقه و 14.063 ثانیه زودتر از سایرین از خط پایان بگذرد و فاتح آخرین گرندپری فصل شود.پس از او لوئیس همیلتون بریتانیایی هم تیمی بوتاس و سباستین فتل آلمانی از تیم فراری با اختلاف 3 ثانیه و 19 ثانیه ای نسبت به او در مکان های دوم و سوم جای گرفتند.

کیمی رایکونن،مکس ورشتاپن،نیکو هالکنبرگ،سرخیو پرز،استبان اوکون،فرناندو آلونسو و فیلیپه ماسا رتبه های چهارم تا دهم این مسابقات را به خودشان اختصاص دادند.

این در حالی است که لوئیس همیلتون بریتانیایی پیش از این در هجدهمین گرندپری فصل جاری رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک، در مکزیک با وجود کسب رتبه نهم اما  قهرمانی اش را تثبیت کرده بود.

در پایان فصل 2017 جدول رده‌بندی رانندگان لوئیس همیلتون با کسب 345 امتیاز قهرمان شد و سباستین فتل و والتری بوتاس رانندگان تیم های فراری و مرسدس نیز به ترتیب با کسب 302 و 280 امتیاز جایگاه های دوم و سوم این فصل را به خود اختصاص دادند.

در جدول تیمی هم تیم مرسدس با کسب 625 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و پس از این تیم، تیم‌های فراری و ردبول نیز به ترتیب با کسب 495 و 358 امتیاز به عناوین دوم و سوم اکتفا کردند.

انتهای پیام/

نتایج مرحله پایانی فرمول یک قهرمانی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار