هاشمی: اعضای کمیسیون ورزش مسئولیت سنگینی دارند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اعضای کمیسیون ورزش مسئولیت سنگینی در قبال سایر ورزشکاران دارند زیرا قهرمانان و ورزشکاران رکن اصلی ورزش محسوب می شوند.

کیومرث هاشمی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در مورد مراسم معارفه جلسه ورزشکاران کمیته ملی المپیک اظهار کرد: نخستین نشست رسمی کمیسیون ورزشکاران ملی المپیک صبح امروز در کمیته برگزار شد. شرایطی بود که کمیته ملی المپیک و هیئت اجرایی کمیته در 3سال اخیر با همراهی و همکاری IOC موفق شد آئین نامه کمیسیون ورزشکاران را به تصویب برساند و نخستین انتخابات این کمیسیون را انجام دهد.

او ادامه داد: ورزشکاران در نشست معارفه امروز نقطه نظرات شان را اعلام کردند و آنچه که در‌ آئین نامه به عنوان شرح وظایف و ماوریت تعریف شده شده است را تشریح کردیم، وظایف سنگین این کمیسیون ارزیابی شد. ابتدا اعضای کمیسیون با تائید IOC انتخاب شدند و اعضای کمیسیون ورزش مسئولیت سنگینی در قبال سایر ورزشکاران دارند زیرا قهرمانان و ورزشکاران رکن اصلی ورزش محسوب می شوند وکمیته ملی المپیک قصد دارد جایگاه ورزشکاران را روز به روز تقویت کند و اعتقاد دارم حق ورزشکاران است که در سرنوشت خود و ورزش ایران دخیل باشند.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: این نشست صمیمی و دوستانه با حضور تمامی اعضاء برگزار شد و نکاتی که در بخش اداری لازم است، مورد توجه قرار گرفت.در نشست امروز تاکید شد که اعضاء بر اساس سیاست های تعیین شده مدافع حقوق قهرمانان و ورزشکاران رشته های مختلف باشند.

هاشمی با اشاره به اینکه مهم ترین وظایف کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: 10 تا 12 ماموریت برای ورزشکاران تعریف شده است و آنها می توانند برای پیشرفت ورزشکاران کشورمان پیشنهادات شان را در اختیار هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک قرار دهند.ضمن اینکه اعضای کمیسیون ورزشکاران می توانند در مجامع بین المللی ایفای نقش کنند و از میان خود افرادی را به نشست های جهانی معرفی کنند.اهمیت این کمیسیون به شکلی است که از 11 نفر انتخاب شده یک نفر می تواند  در جلسات هیئت اجرایی شرکت کند.

او افزود: البته این یک نفر پس از تائید کمیسیون باید مورد تائید مجمع عمومی کمیته ملی المپیک قرار بگیرد.مشارکت در بحث مجمع عمومی انتخاباتی و سالیانه کمیته،دیگر وظیفه کمیسیون ورزشکاران است.بین 9/5 تا 10درصد اعضای مجمع را ورزشکاران تشکیل می دهند که این امر اتفاق بسیار خوبی است.در کنار تمام این موارد اعضای کمیسیون ورزشکاران می توانند نظرات شان را به IOC  و کمیسیون ورزشکاران دنیا انتقال دهند و در نهایت این افراد وظیفه سنگینی نسبت به دیگر ورزشکاران کشورمان دارند. امیدوارم بتوانیم با همکاری فدراسیون ها به عنوان متولی ورزش در هر رشته انجام وظیفه کنیم.تشکیل کمیسیون ورزشکاران باید مدت ها پیش صورت می گرفت.هر چند کمیته ملی المپیک ایران در میان 30کمیته برتر المپیک بین تمام کشورهای دنیا قرار گرفته است.بسیاری به ما اعلام کردند بهتر است اعضای کمیسیون ورزشکاران پس از انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شوداما اعتقاد داریم ورزشکاران بهتر از ما می توانند تصمیم بگیرند و تصمیم گیری درباره ورزش را باید به آن ها واگذار کنیم.

او در ادامه تصریح کرد:خوشحالم که این اتفاق رخ داد.نفرات انتخابی هم از بهترین های رشته خودشان هستند و این امر نشان می هد جامعه ورزشکاران ایران با هوش و عاقل هستند و به درستی انتخاب شده اند.امیدوارم انسجام و همدلی روز به روز در مجموعه ورزشکاران بیشتر شود چرا که این امر به توسعه ورزش کمک می کند.

هاشمی درمورد اظهار نظر ورزشکاران مبنی بر اینکه بر خلاف دوره های قبلی فعالیت ورزشکاران کمیسیون ملی المپیک از حالت نمایشی خارج شده است در پایان خاطر نشان کرد: علت این امر این است که در دوره های قبلی اعضای کمیسیون ورزشکاران طبق‌ آئین نامه کمیته ملی المپیک منصوب می شدند و بر همین اساس کارهایشان را انجام می دادند اما از‌ آنجاییه که ورزشکار و قهرمان طبق منشور المپیک رکن اصلی است و از طرفی IOCحساسیت زیادی روی کمیسیون ورزشکاران دارد. سایر کمیسیون ها که نقش مشورتی دارند از سوی مجموعه هیئت اجرایی انتخاب می شوند اما آئین نامه کمیسیون ورزشکاران به تصویب IOC رسیده است و شکل انتخابات اعضای این کمیسیون و فعالیت‌آنها نسبت به گذشته تفاوت زیادی دارند و ورزشکاران می توانند با انگیزه بیشتر تاثیر گذار باشند.

انتهای پیام/

اظهارات هاشمی درباره اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار