مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

900 تن سیب و پرتقال برای شب عید ذخیره‌سازی می‌شود

به‌ منظور تنظیم و کنترل قیمت میوه شب عید 900 تن سیب و پرتقال خریداری و در استان سمنان ذخیره‌سازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مسعود طاهریان مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در این راستا کمیته‌ راهبردی باهدف خرید، ذخیره‌سازی و توزیع میوه ایام پایان سال (میوه شب عید) در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل‌شده است.


وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این کمیته گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد تا مدیریت تعاون روستایی با همکاری و مشارکت اتحادیه تعاون روستایی عملیات خرید و ذخیره‌سازی سیب و پرتقال را انجام دهد.


مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در این کمیته مشخص شد تا 250 تن سیب و همچنین 650 تن پرتقال با یک دامنه تغییرات خرید 20 درصدی تهیه و ذخیره‌سازی شود.


طاهریان گفت: این میزان میوه با توجه به شاخص سرانه جمعیت در هر شهرستان با قیمتی که از سوی کارگروه تنظیم بازار مشخص‌خواهد شد توزیع می‌گردد.


وی هدف از اجرای این مهم را تنظیم و کنترل قیمت میوه در ایام پایانی سال و شب عید عنوان کرد و گفت: تهیه و خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید هرسال در استان باهدف رفاه حال هم‌استانی‌ها انجام می‌شود.


مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در این کمیته همچنین مشخص شد تا خرید سیب با اولویت از تولید‌کنندگان و کشاورزان استان انجام شود و در صورت لزوم از سایر تامین گردد.


طاهریان افزود: امسال به میزان بسیار مناسبی سیب و پرتقال در کشور تولیدشده است و مردم نباید نگرانی در زمینه تأمین میوه شب عید داشته باشند.


گفتنی است ، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هرسال باهدف رفاه حال مردم استان و همچنین تنظیم و کنترل قیمت میوه شب عید کار تهیه، خرید و توزیع میوه شب عید را انجام می‌دهد.

 

شایان ذکر است ، زمان توزیع میوه شب عید از اواخر اسفندماه آغاز و تا نیمه فروردین ماه ادامه می‌یابد.


انتهای پیام / ه

 

ذخیره سازی سیب و پرتقال برای شب عید در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.