تاکید استاندار خراسان شمالی بر انجام پژوهش های کاربردی

استاندار خراسان شمالی گفت: پژوهش منبع درآمد جدید است و می‌تواند منابع خوبی را در آینده برای ما تأمین کندو بر ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار استان خراسان‌ شمالی  در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار در استان خراسان شمالی گفت : انجام پژوهش برای اجرای طرح و یا آغاز یک کار می تواند منبع درآمد خوبی را در آینده برای آن دستگاه رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه باید انجام پژوهش بنیادی مبنای کار در محیط های علمی باشد، افزود : باید پژوهش های کاربردی به بیرون و محیط جامعه انتقال یابد.

صالحی اظهار کرد : هر کاری که بدون تحقیق و پژوهش انجام شود راکد خواهد ماند .

وی با بیان این که سال گذشته بخشی از اعتبارت پژوهشی دستگاه های اجرایی استان برگشت خورده است ، تصریح کرد : اما اعتبارات پژوهشی برخی از دستگاه ها هم که 400 تا 500 میلیون ریال بوده برگشت خورده که این وضعیت نقطه ضعف مدیر آن دستگاه اجرایی است.

وی با اشاره به این که میزان بیکاری استان خراسان شمالی از متوسط کشوری پایین تر است و در فصل گذشته 9 ممیز 9 دهم درصد بوده باید تلاش شود تا این رقم به پنج درصد کاهش یابد.

استاندار خراسان شمالی گفت : در یک تحقیقات میدانی باید دلایل اینکه چرا با وجود اعطای شش هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در استان خراسان شمالی با کارمزدهای یک رقمی ، اثر گذاری کافی در کاهش نرخ بیکاری مشهود نیست بررسی شود .

صالحی افزود : در بسیاری از کشورهای توسعه یافته پژوهش مبنای پیشرفت و آغاز کار است در حالی که در ایران آن طور که باید و شاید به آن بها داده نشده است .

گفتنی است : نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی از پنجم تا ۹ آذرماه سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/آ

افتتاح نمایشگاه پژوهش در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.