هاشمی رفسنجانی در جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

عقلانيت، چراغ راه تشييع در دوران غيبت‎

رئیس شورای شهر تهران گفت: دوران غیبت، دوران شکوفا شدن قدرت تحقیق و جستجو و استنباط علمی و عقلانی برای شیعیان است.

عقلانيت، چراغ راه تشييع در دوران غيبت‎به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ضمن گراميداشت روز بسيج در آستانه شهادت امام یازدهم شیعیان، حضرت حسن بن علی ملقب به امام عسکری قرار داریم، علت نام گذاری این امام به عسکری که به زندگی ایشان در منطقه ای نظامی یا عسکر اشاره دارد، قرار گرفتن او در شرایط حصر و دشوار و تحت مراقبت‌های شدید حکومت وقت در شهر سامرا که مانند منطقه ای نظامی محافظت شده بود، است.

وی افزود: حضرت عسکری(ع) هم به دلیل محدودیت‌های شدید حکومت و هم به جهت آماده شدن شیعیان برای دوره غیبت، کمتر با انبوه مردم ارتباط مستقیم داشت و عمدتا از طریق یاران خاص وی انجام می گرفت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهادت امام حسن عسکری(ع) در سن 29 سالگی یکی از اتفاقات ناگوار تاریخ اسلام است که موجب محرومیتی بزرگ از دانش و معرفت این امام برجسته را برای بشریت فراهم آورد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: با شهادت امام عسکری(ع)، دوران امامت محمد بن الحسن، ملقب به مهدی(ع) که آخرین امام شیعیان است، آغاز می شود.
 
وی افزود: حجت بن الحسن(ع) ولیعصر، حدود 12قرن است که وظیفه هدایت انسان‌ها را به عنوان بقیه الله برعهده دارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگرچه دوران غیبت، به دلیل عدم دسترسی مستقیم مردم به امام زمان (عج)، از نگاهی محرومیت به همراه داشته باشد، اما با توصیه اهل بیت(ع) به فعالیت علمی، اجتهاد و تفقه در دین برای پاسخ دادن به مسایل روز وحل معضلات به دوران شکوفایی فقه و علوم دینی در میان شیعیان منجر شد و افتخارات بزرگ علمی در طی قرون متمادی توسط شیعیان و به خصوص عالمان دینی ایرانی خلق شد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: بنابراین دوران غیبت، اگرچه دوران محرومیت از دسترسی مستقیم به مخزن علم امام زمان است اما دوران شکوفا شدن قدرت تحقیق وجستجو و استنباط علمی دانش پژوهان در حوزه دینی است تا انسان‌ها با تفسیر روزآمد متون دینی به ویژه قرآن کریم و احادیث معصومان بتوانند روایتی مستند و عقلایی از اسلام برای مواجه شدن با موضوعات روز ارائه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار