رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم:

محصول،به، یکی از عمده ترین میوه دانه دار شهرستان خاتم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: محصول به در باغات شهرستان خاتم تولید و به بازار های داخلی و بازار های خلیج فارس صادر می شود. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آغاز رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم محصول،به ،که یکی از عمده ترین میوه های دانه دار شهرستان خاتم است گفت: در حال حاضر سطح باغات به شهرستان خاتم 200 هکتار می باشدکه عمده ان در دهستان چاهک کاشت می شود و متوسط برداشت محصول به در هر هکتار 10تن میباشد و پیش بینی مشود امسال بیش از 2000تن محصول به در باغات شهرستان تولید و به بازار های داخلی و بازار های خلیج فارس ارسال شود. 

 آغاز, تاکید کرد باغدار دهستان چاهک با اقدامی نظیر مبارزه اصولی با آفات ,آبدهی مناسب و کودهی به موقع و برداشت 10 تن محصول به در هر هکتار توانست بیشترین میزان تولید را در شهرستان خاتم داشته باشد. 

وی گفت:کشاورز خوش ذوق در چاهک با اصلاح درختان به میوه ارگانیک تولید نموده است.

 آغاز گفت: از مزایای این کشت کم آب بودن تولید مطلوب در واحد سطح ماندگاری فروان میوه و تولید ان در فصل کمبود میوه است و تقریبا همه این میوه به تازه خوری می رسد.

در پایان رییس جهاد کشاورزی اظهارداشت ارقام محصول به در شهرستان خاتم از نوع محلی و اصلاحی اصفهان میباشد و ادامه داد به میوه ای خوش طعم و معطر از خانواده سیب است اگرچه به صورت خام خوردنی است ولی اغلب پخته آن بصورت مربا ,و خشک شده در غذا های مختلف مصرف می شود.

انتهای پیام/ ی

برداشت به  در شهرستان خاتم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار