وزیر بهداشت پاکستان:

طرح تحول سلامت نشانه موفقیت نظام سلامت ایران است

ترار گفت: طرح تحول سلامت نشان دهنده موفقیت نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افضل ترار وزیر بهداشت پاکستان در دیدار با وزیربهداشت ایران که در وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به ملت و دولت ایران به علت زلزله استان کرمانشاه گفت: جمهوری اسلامی ایران از پیشتازان جهانی در زمینه سلامت است، طرح تحول سلامت که کشور ایران آن را اجرا کرد نشان دهنده موفقیت نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران است و ما در زمینه سلامت آماده همکاری با کشور ایران هستیم البته حوزه‌های بسیاری نیز برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

ترار با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در ایران گفت: مدل طرح تحول سلامت را کشور پاکستان از سال گذشته شروع کرده است و ما دوست داریم از تجارب وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در زمینه طرح تحول سلامت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های همکاری دو کشور تحقیقات دانشگاهی و نشر پزشکی است، افزود: به نظر من دو کشور با چنین سابقه تمدنی و اشتراکات زیادی که دارند در زمینه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بسیار عقب هستند.

ترار با اشاره به طرح ملی مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر جمهوری اسلامی ایران گفت: پاکستان به شدت نیازمند فراگیری روش‌هایی است که ایران در زمینه مقابله با بیماری‌های غیر واگیر انجام داده است، بیماری‌های غیر واگیر نظیر سرطان هزینه‌های بسیار زیادی را برای دولت پاکستان ایجاد کرده است.

 وی با اشاره به معضلات بهداشتی در مرز دو کشور گفت: این اولین بار است که مقامات ایرانی چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند، با توجه به تعداد کم پست‌های مرزبانی در صورت تقویت امنیت مرزی و افزایش همکاری دو دولت می‌توان از شیوع بیماری‌های واگیر دار و د‌امی جلوگیری کرد.

 وزیر بهداشت کشور پاکستان با اشاره به کیفیت بالای داروهای ایرانی گفت: شرکت‌های خصوصی دو کشور در زمینه صادرات و واردات داروها تصمیم‌گیر هستند انشالله بعد از بازگشت از ایران در مورد افزایش سطح همکاری‌های دارویی دو کشور تصمیم‌گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار