مکرون: خشونت علیه زنان در فرانسه هر سه روز جان یک نفر را می‌گیرد

رئیس‌جمهور فرانسه در روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اعلام کرد در هر سه روز یک زن در این کشور به علت خشونت و آزار جنسی جان خود را از دست می‌دهد.

خشونت علیه زنان در فرانسه هر سه روز جان یک نفر را می‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس بیست و چهار، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، امروز در روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، اعلام کرد در هر سه روز یک زن در این کشور به علت خشونت و آزار جنسی جان خود را از دست می‌دهد.

امانوئل مکرون که قرار است تدابیری را برای مقابله با خشونت و آزار جنسی زنان ارائه کند امروز در برابر 200 تن از نمایندگان انجمن‌ها، موسسات و سیاستمداران به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در کاخ الیزه گفت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که جنبش وی در زمان مبارزات انتخاباتی انجام داد معضل خشونت و آزار جنسی زنان مهمترین دغدغه مردم بود.

وی مقابله با خشونت و آزار جنسی زنان را مسئولیت همه و هر مرد و زن دانست و خواستار مخالفت با سکوت در برابر این معضل شد.

رئیس جمهور فرانسه گفت: «وضعیت فعلی که داریم نشان می دهد مشکلی در کشورمان وجود دارد، شرمی که این زنان متحمل می شوند متعلق به آنان نیست، آنها نباید شرمسار باشند چون قربانی هستند عاملان این خشونت ها باید شرمسار باشند. این بیش از همه یک شرمساری مدنی و سیاسی است، شرمساری ملی است».

مکرون در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: «در فرانسه هر سه روز یک زن به علت سوء استفاده جان خود را از دست می‌دهد».

وی در ادامه از حاضران خواست به یاد 123 دختر و زنی که در سال 2016 در فرانسه به علت خشونت و آزار جنسی جان باخته اند سکوت کنند.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد امانوئل مکرون از خشونت علیه زنان فرانسوی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار