مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

وچود بیشترین رانش های جاده ای در مسیر آزادراه خرم‌آباد-پلدختر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بیشترین رانش جاده‌های استان در مسیر آزادراه خرم‌آباد-پلدختر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه بیشترین رانش در محل سازه‌های خطی رخ می‌دهد، گفت: در مسیر آزادراه خرم‌آباد-پلدختر بیشترین رانش را داریم. ۲۸ ترانشه ناپایدار در خرم‌آباد – پلدختر و در محور خرم‌آباد-پل زال نیز ۵۰ ترانشه ناپایدار وجود دارد. باید قبل از رانش، شیب این مناطق به صورت مصنوعی کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه با بیان اینکه به منظور جلوگیری از سیلاب‌های مخرب نیاز است رودخانه‌ها لایروبی شوند، افزود: برای مدیریت سیلاب، دایک‌های حفاظتی در شهرستان‌های چگنی و نورآباد در دست احداث داریم.

میرزایی تاکید کرد: برای احداث دایک شهرستان معمولان نیز ۶ میلیارد تومان نیاز است تا تکمیل شود. البته برای این پروژه سه میلیارد توملن تاکنون هزینه شده است.

وی گفت: در شهرستان چگنی برای دایک حفاظتی ۲۰۰ میلیون تومان کار شده است و برای دایک حفاظتی با بازید در فاز اول ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده و یک میلیارد تومان برای تکمیل نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان درباره وضعیت رودخانه خرم‌رود خرم‌آباد یادآور شد: بخش زیادی از بستر این رودخانه به علت ساخت و ساز‌ها تصرف شده و ظرفیت آب‌گذاری آن کاهش یافته و دبی سیلاب رودخانه خرم‌آباد ۲۵۷ مترمکعب در سال است.

انتهای پیام/د

رانش جاده ای مسیر آزادراه خرم‌آباد-پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.