معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

نورآباد بیشترین آمار مرگ و میر مادران باردار لرستان را دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی دو سال اخیر بیشترین مرگ و میر مادران مربوط به شهرستان نورآباد بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ پیمان آسترکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تأمین نیروی متخصص در نورآباد را در اولویت گذاشتیم چراکه با تأمین نیروی متخصص خود به خود سبب رونق بیمارستان شده و افزایش خدمات درمانی می‌شوند، اضافه کرد: سعی کردیم توزیع امسال با حساسیت بیشتری بر مبنای رعایت عدالت در درمان باشد. امسال سعی کردیم توزیع متخصص با حساسیت بیشتری و بر مبنای رعایت عدالت در درمان باشد.

وی گفت: توزیع متخصص براساس کمبود‌هایی بوده که در شهرستان‌ها وجود داشته و هم از باب شناسایی نقاط ضعف مناطق بوده است.

آسترکی گفت: در بحث مرگ و میر بین مادران باردار در نورآباد با مشکلاتی مواجه بودیم به طوری که طی دو سال اخیر بیشترین مرگ و میر مادران را در این شهرستان شاهد بودیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یکسال است به شدت در این شهرستان کار می‌کنیم در بحث تقویت رادیولوژی، ICU و متخصصین زنان ورود جدی پیدا کردیم تا نقطه ضعف‌ها را پوشش دهیم و براساس نیاز شبکه‌ها و رعایت عدالت در درمان توزیع متخصصین را در شهرستان‌های استان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه، وضعیت درمانی در شهرستان دلفان قابل توجه بوده است، افزود: در این راستا بازسازی بیمارستان و اورژانس شهرستان دلفان در حال انجام است. اورژانس ۲۰۰ متری آن‌ها را به ۲۰۰۰ متر افزایش دادیم و کلینیک ویژه این شهرستان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده است. همچنین محل اسکان متخصص را برای استقرار دائمی آن‌ها آماده کردیم.

انتهای پیام/د

بیشترین مرگ و میر مادران باردار لرستان در نورآباد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.