عامل آتش سوزی درختان دنا محکوم به کاشت 20 اصله درخت جنگلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متهمی که ۶ اصله درخت بلوط در شهرستان دنا را آتش زده بود به کاشت ۲۰ اصله درخت جنگلی در محل وقوع جرم محکوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: یکی از کشاورزان شهرستان دنا بخش پاتاوه ۶ اصله درخت بلوط را در منطقه حفاظت شده دنا آتش زده بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه این متهم ۵ اصله از این درخت‌ها را آتش و یک اصله دیگر را کت(کندن بخشی از پوست درخت برای خشک شدن آن) زده بود گفت: برای متهم پرونده‌ای تشکیل و به همراه مستندات به مراجع قضایی شهرستان دنا ارسال شد.

هاشمی از دیدگاه زیست محیطی رئیس شعبه اول دادگاه کیفری ۲ شهرستان دنا تقدیر کرد و افزود: پس از پایان رسیدگی در مراجع قضایی متهم به کاشت و آبیاری ۲۰ اصله درخت جنگلی و یا گونه‌های مرتعی در محدوده نیم هکتاری محل وقوع جرم و یا در محل دیگر به تشخیص شاکی محکوم شد.

وی ادامه داد: متهم مکلف شده است پس از کاشت، به مدت ۲ سال آبیاری و محافظت از این درخت‌ها را به طور مستمر انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در راستای نظارت بر اجرای این حکم ماموران محیط زیست نیز مکلف شدند نحوه اجرای حکم و نگهداری از این درخت‌ها را در ۲ سال طی صورتجلسه‌ای به بخش اجرای احکام دادگاه کیفری گزارش دهند.

 

انتهای پیام/ش

عامل آتش سوزی درختان دنا محکوم به کاشت درختان جنگلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.